سید آرش حسینی میلانی
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ سید آرش حسینى میلانى، در آیین افتتاح نخستین خانه محیط زیست سراى محلات در منطقه ٢، به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین بخش طرح جامع مدیریت پسماند، انجام و عملی شدن تفکیک زباله از مبدا است که جز با مشارکت شهروندان محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر در حال حاضر، تفکیک زباله از مبدا هشت درصد است، در افق طرح جامع مدیریت پسماند، این میزان باید تا پنج برابر افزایش یابد.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران شهرى است با انواع بافت‌ها و خصوصیات مختلف شهری اظهار داشت: برای تحقق اهداف محیط زیستی در پایتخت نقش خانه‌های محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

حسینی میلانی با تاکید بر ضرورت حراست از فضاهای سبز تصریح کرد: نگهداشت فضاى سبز نیاز به توجه مردم دارد. معتقدم اگر شهروندان به فضای سبز محله خود اهمیت دهند، وضعیت حراست و پایش فضای سبز بسیار بهتر خواهد شد. خانه‌های محیط زیست می‌تواند فتح بابی در این زمینه نیز باشند.

وی با بیان اینکه هر منطقه متناسب با شرایط جغرافیایی خود باید عمل کند، خاطرنشان کرد: خانه محیط زیست محل مناسبی برای گفتگو و فعالیت‌های داوطلبانه خواهد بود. به طور مثال، درباره کنترل جانوران موذی و ساماندهی حیوانات بلاصاحب، می‌توان با مشارکت مردم، سریع‌تر این گونه مسائل را ساماندهی کرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۱۲۴
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha