photo_2021-04-26_14-39-12
به گزارش خبرنگار سیاسی تهران پرس، چهل‌ودو سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم مدیریت دولت‌های مختلف را تجربه کرده‌اند. امروزه «الگوی مدیریت جهادی» به عنوان یک نظریه متقن در برابر سایر شیوه‌های مدیریتی در حال طرح و بررسی است. تجربه اثبات کرده است که مسئولان کشور هرگاه بر مبنای یک مدیریت پویا و انقلابی و به تعبیر واضح‌تر مدیریت جهادی رفتار کرده‌اند، موفق‌تر بوده‌ و اثرات عینی آن سال‌های سال مورد توجه توده‌های مردم قرار گرفته است.

 

در شرایط فعلی که کشور با مشکلات عدیده‌ای گریبان گیر است و از سویی تحریم‌ها علیه ایران به قوت خود باقی است، مسئله «تحول» در عرصه مدیریتی برای پیشبرد اهداف کشور به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مطرح شده است، تحولی که بر اساس الگوی مدیریت جهادی و بر اساس تکیه بر ظرفیت های داخلی می تواند تغییر دهنده وضع موجود باشد.

 

بر همین اساس طی ۲۴ ساعت گذشته کلیدواژه #صف_تغییر و #الگوی_مدیریت_جهادی با توجه به انتخابات پیش رو و با تأکید بر لزوم تغییر در مدیریت فعلی به سمت مدیریت جهادی موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته و هم‌اکنون ترند برتر توییتر فارسی است. در اینستاگرام هم ذیل این کلیدواژه‌ها هزاران پست منتشرشده است.

 

در این رابطه کاربران با اشاره به انتخابات پیش رو و با تاکید به لزوم تحول برای عبور از وضع موجود به ناکارامدی مدیریت نگاه حاکم کشور و شورای شهر و شهرداری پرداخته و از مردم برای حضور پرشور در انتخابات با ارائه شاخص های الگوهای مدیریت جهادی دعوت کرده اند.

 

ازجمله شاخص‌های مدیریت جهادی که مورد اشاره کاربران قرار گرفته است می توان به پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن اشاره کرد. همچنین تاکید شده است که در مدیریت جهادی تلاش، خستگی‌ناپذیری و اخلاص وجود دارد. در این نوع مدیریت انگیزه‌های گوناگون دخالت داده نمی‌شود و توجه به اولویت‌هاست و اقدام بر مبنای علمی است.

 

موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدارهای متعدد با مسئولان به‌کرات از مدیریت جهادی و لزوم متصف شدن به روحیه جهادی مسئولان برای پیشبرد کشور و حل مشکلات جامعه سخن به میان آورده‌اند.

 

بنا بر تأکید ایشان: «هرجا یک مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش رفته است؛ هرجا مدیریّتهای ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی، و بی‌تحرّک داشتیم؛ کارها یا متوقّف مانده است، یا انحراف پیداکرده است» و «اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرت‌های جهانی و در شرایط دیگر، قابل‌حل است و کشور حرکت روبه‌جلو را ادامه خواهد داد».

 


توییت و ریتوییت های کاربران فضای مجازی در بازه زمانی ۶ ساعت

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۱۳۰
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha