۱۳۹۹۱۲۱۸۰۰۰۷۵۳_Test_PhotoN
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه، امروز دوشنبه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اظهار داشت: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی گردد.


رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: کسانیکه به دنبال تحقق این وعده برای ملت ایران هستند، اجازه وقت کشی به طرف مقابل ندهند.

آیت‌الله رئیسی همچنین در آستانه میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: یکی از جلوه های تکریم مردم، وقت گذاری و انجام به موقع کار مردم است؛ راهبرد امروز ما امیدآفرینی است و امیدآفرینی هم با سخن نمیشود بلکه با انجام به موقع کار مردم در دستگاه‌های اداری از جمله دادگستری‌هاست؛خانمی که به او ظلمی شده و به دادگستری مراجعه می‌کند باید از تمکن خود استفاده کنیم و به موقع رفع ظلم کنیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به «سالگرد حادثه طبس» و «آغاز عملیات بیت‎المقدس»، شکست مفتضحانه ارتش آمریکا در طبس و پیروزی ملت ایران در عملیات بیت‎المقدس را از عنایات الهی دانست که موجب ناامیدی دشمن و امیدواری ملت‎های مسلمان شد.

آیت‎الله رئیسی افزود: دست قدرت خدا یاور همه کسانی است که در مسیر الهی حرکت می کنند و توجه به آیات و امدادهای الهی انسان را در دفاع از ارزش های الهی استوارتر می کند تا بداند ایستادگی و مقاومت او را به هدفش می‎رساند و می‎تواند گشایش ایجاد کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که امروز لغو همه تحریم‎ها و راستی آزمایی آن یک مطالبه ملی است و این مطالبه نباید دستاویز دعواهای سیاسی و وقت‎کشی شود، به کسانی که مسئول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند متذکر شد که به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش «شوراها» را نهادی برآمده از قانون اساسی و جلوه‎ای از حاکمیت اراده مردم نسبت به زندگی خودشان دانست و گفت: شوراها از دستاوردهای مثبت قانون اساسی هستند و تلاش های خوبی هم برای گره‎گشایی از امور داشته‎اند اما با آسیب‎هایی نیز مواجه شده‎اند.

آیت‎الله رئیسی افزود: برخی شوراها خدمات زیادی انجام داده اند و خوشنام هستند و مردم هم به آنها اعتماد دارند اما برخی نیز مشکلاتی داشته‎اند که پرونده‎های متعدد و قابل توجهی برای آنها در مراجع قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رئیس قوه قضاییه در عین حال خاطر نشان کرد: نهاد شوراها دارای مشکلاتی ساختاری است که اگر به آنها توجه نشده و این مشکلات به‎صورت ریشه‎ای حل نشوند، همواره شاهد بروز آسیب‎ها و مشکلات خواهیم بود.

آیت‎الله رئیسی با بیان این که همکاران دستگاه قضا در جریان رسیدگی به پرنده‎های مربوط به شوراها، آسیب‎ها را احصا کرده‎اند که جمع‎بندی آن را در اختیار مراجع ذیضلاح قرار می‎دهند، از مسئولان مربوطه خواست که حل مشکلات ساختاری شوراها را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات و تلاش های دکتر الفت معاون سابق اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه، ابراز امیدواری کرد این معاونت با حضور دکتر غلامی بیش از گذشته فعال شده و منشاء برکات برای کل کشور باشد.

انتهای پیام/

 

کد خبر: ۶۱۱۳
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha