چمران
 

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار سیاسی  تهران پرس با اشاره به شاخصه‌های کار جهادی بیان کرد: کار جهادی یعنی یک کار بزرگ و زمان بر که با تحرک و هزینه بالا و کارآیی اندک انجام می گرفت، در کمترین زمان ممکن و با مشخصه های خوب و صرف هزینه کمتر صورت گیرد.

 

 

کار جهادی؛ دلی است نه اداری

 

چمران در ادامه تاکید کرد: نیروی انسانی در جهاد و برنامه جهادی خیلی مهم است. در برنامه جهادی هم ذوق، ابتکار و خلاقیت وجود دارد و هم کار دلی است و اداری نیست، زمانی که کار به صورت دلی و از روی خلوص و اعتقاد واقعی صورت می گیرد با یک کار اداری کاملا متفاوت می شود.

 

رئیس سابق شورای شهر تهران در ادامه به وظیفه مسئولین شهری اشاره کرد و گفت: کار شهرداری و شورای شهر به صورت شبانه روزی است و با همه مردم سروکار دارد و هر فردی از ابتدای تولد تا آخرین لحظاتی که دنیا را ترک می کند باید از خدمات شهری برخوردار باشد.

 

 

مدیریت جهادی در شهر رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد

 

چمران با اشاره به تاثیر مدیریت جهادی در اداره شهر تصریح کرد: اگر خدمات شهری به صورت اداری باشد در مردم نارضایتی ایجاد می کند اما اگر به صورت جهادی باشد، به نفع شهر است یعنی با هزینه کمتر، خدمات بیشتر و با کیفیت تری به مردم ارائه می شود. بنابراین یکی از نمودهای زیبای مدیریت جهادی در شهرداری هاست که به راحتی می شود این را مشاهده و احساس کرد و آن را با یک کاری که به صورت اداری شکل می گیرد، مقایسه کرد.

 

وی در ادامه مطرح کرد: برخی از شوراها و شهرداری ها اصولا دوست ندارند خود را به آب و آتش بزنند و پروژه ها و برنامه‌های مفصلی را اجرا کنند و با همین لِک و لِک کردن و روزمرگی یک خدمات حداقلی به مردم ارائه می دهند و شهر را اداره می کنند. این مدیریت جهادی نیست.

 

 

شورای کارآمد موجب بهبود وضعیت شهر است

 

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه سکون برای شهر مساوی با مرگ است، تاکید کرد: شهر یک موجود زنده است اگر امروز به آن رسیدگی نشود و تحرک نداشته باشد و همین حالت معمولی را سیر کند به مرور عقب ماندگی آن احساس می شود. از همین رو شهر باید همزمان با آدم هایی که درحال کارند درحال پیشرفت و سرعت، حرکت و تحول باشد و هر روز یک قدم جلوتر رود.

 

چمران با تاکید براینکه شورای شهر نیز بایستی تحرک خود را داشته باشد تا بتواند امورات شهری را به پیش برد، خاطرنشان کرد: شورا برای شهر و شهرداری ریل‌گذاری می کند و شهرداری نیز آن را اجرایی می کند، لذا اگر یک شورایی کارآمد باشد وضعیت شهر خوب می شود، اما اگر این شورا ناکارآمد باشد و بخصوص سیاسی و سیاسی کاری باشد نتایج خوبی از آن به دست نمی آید.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۶۰۴۰
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha