Screenshot_۲۰۲۱۰۴۲۳-۱۳۳۲۰۵_Chrome
به گزارش تهران پرس به نقل از  روابط عمومی بهزیستی شهرستان، ری محمد رضایی اصل در تشریح برنامه های نظارت بر مراکز اقامتی ترک اعتیاد اظهار داشت: خانواده ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص این مراکز را را به سامانه دیده بان سازمان بهزیستی به شماره ۱۴۸۲ یا کتبی به معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستان اعلام کنند.

وی برای به قطعیت رساندن قوانین مصوب در مورد مراکز اقامتی ترک اعتیاد در راستای طرح تکریم ارباب رجوع افزود: به اطلاع خانواده هایی که می‌خواهند فرزندان معتاد خود را در مراکز اقامتی پذیرش کنند می رساند که مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرری تابع قوانین و مقرراتی خاص هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پذیرش در این مراکز کاملا تمایلی و داوطلبانه است و به هیچ عنوان بیمار اجباری به مراکز آورده نخواهد شد و در هنگام ورود انجام تست اعتیاد برای تعیین نوع ماده مصرفی اجباری است.

رضایی اصل ادامه داد: مدت پذیرش، یک ماه در یک دوره ۳۰ روزه تعیین شده که تمدید دوره سخن با تایید شورای درمان مرکز با توجه به نوع ماده مصرفی و اعلام به بهزیستی و حداکثر سه ماه امکان پذیر است و نگهداری بیمار بیش از سه ماه به هر عنوان ممنوع و بیمار باید ترخیص شود.

این مسئول اظهار داشت: جابجایی بیماران یک مرکز به مرکزی دیگر به هر عنوان ممنوع است جز در موارد تعطیلی مرکز و با نظارت سازمان بهزیستی که امکان پذیر می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه پزشک در همه مراکز وجود دارد، گفت: پزشکان باید در طول دوره درمان حداقل پنج بار بیمار را ویزیت کند و راهنمایی درمانی را نیز انجام دهند.

رضایی اصل ادامه داد: در طول دوره درمان، روانشناس یا مددکار مرکز موظف به برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی با بیماران است و در طول دوره درمان مددیار اعتیاد مرکز نیز به برگزاری جلسات گروهی برای کمک به بهبودی بیشتر بیمار موظف خواهد بود.

وی در مورد شهریه مصوب این مراکز افزود: باید نرخ مصوب مراکز در معرض دید مراجعان باشد و دریافت هرگونه هزینه خارج از تعرفه مصوب به هر عنوان ممنوع است و رسید وجه پرداختی به عنوان شهریه نگهداری را از مرکز تحویل بگیرد و نزد خود نگه دارد.

مدیر بهزیستی شهرستان ری، تکریم ارباب رجوع و حفظ شان افراد و احترام را جزو اساسی ترین و مهم ترین اصول کار مراکز ترک اعتیاد بر شمرد و اذعان داشت: تنها مددیار مرکز اجازه برقراری ارتباط با خانواده بیمار را دارد که پیگیری پس از ترخیص توسط وی صورت خواهد گرفت و خود بیمار در هر زمان مجاز به برقراری تماس با خانواده و مرکز موظف به تسهیل این امر است.

هم اکنون ۳۴ مرکز اقامتی میان مدت معتادان (مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ ) که به صورت داوطلبانه در این مراکز پذیرش می شوند در شهرستان ری به معتادان خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۶۰۱۳
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha