۱۵۶۷۵۶۴۲۹
به گزارش تهران پرس؛ مصطفی دارائی افزود: از مجموع ٢۵۰ هزار تن سیب و پرتقال ۱۵٠ هزار تن آن سیب و ١٠٠ هزار تن دیگر پرتقال است.

وی افزود: قبل از عید که هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ١٠ تا ١٢ هزار تومان به فروش می رسید به فعالان این حوزه اعلام کردیم که کل مرکبات خود به خصوص پرتقال را به بازار عرضه کنند اما آنها برای سود بیشتر طمع کرده و به حرف ما گوش ندادند.

به گفته دارائی نژاد از میزان ١٠٠ هزار تن پرتقال انبار شده ۶۰ درصد آن در دست دلالان، ٢٠ درصد کشاورزان و ٢٠ درصد دیگر در دست بارکنان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: سال گذشته ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار تن پرتقال در استان مازندران تولید شد که مقرر شده بود یک میلیون و ٧٠٠ هزار تن آن به بار کننده - کسانی که بار به شهرهای دیگر ارسال می کنند- برای عرضه به بازار، ٧٠٠ تن آن صادر و ٣٠٠ تن آن که درجه ٢ است به کنسانتره برای آبگیری اختصاص یابد.

دارائی‌نژاد افزود: سال گذشته از سوی اتحادیه بارفروشان نامه ای مبنی بر اینکه مرکبات را انبار نکنید محصول بر روی دستتان می ماند و خراب می شود، به اتحادیه ها ابلاغ شد اما فعالان این صنف مبنا را بر سال قبل گذاشتند و فکر کردند اگر محصول را انبار کنند سود بیشتری نصیب آنها می شود و به حرف ما گوش ندادند.

وی اذعان داشت: روز گذشته در میدان میوه و تره بار تهران هر کیلوگرم پرتقال از سوی احتکار کنندگان به قیمت پنج تا شش هزار تومان به مغازه داران عرضه شد اما کسی حاضر به خرید نبود.

به گفته دارائی هر ساله روزانه ٣٠ هزار تن سیب و پرتقال در میدان میوه و تربار تهران به فروش می رسد اما امسال روزانه ٢٠ هزار تن از این محصولات به بازار عرضه شد و این امر علاوه بر ضایع شدن حق مردم و کمبود در بازار باعث ضرر هنگفت محتکران شد.

انتهای پیام؛

 
کد خبر: ۶۰۰۹
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha