۶۱۸۷۴۲۱۸
به گزارش تهران پرس، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین اظهار داشت: نشانه هایی از پیشرفت مشاهده می شود اما نمی خواهم درباره آن اغراق کنم؛ چراکه راهی بسیار طولاتی تر از آنچه به نظر می آید، پیش رو داریم و به این به دلیل چالش‌هایی است که در این روند وجود دارد. دست کم بسیاری از این چالش‌ها هنوز از بین نرفته است.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس افزود: بار دیگر باید بگویم که این مذاکرات به صورت غیرمستقیم انجام می شود؛ بنابراین، برگزاری آنها دشوار است. مسائل ساده و بدون پیچیدگی نیستند و به طور قطع، بی اعتمادی میان طرف ها وجود دارد که شامل ایران و آمریکا و همچنین ایران و سایر مذاکره کنندگان است. با این حال، رایزنی ها سازنده بوده است. ما توانسته‌ایم برخی نشانه های پیشرفت را ببینیم.

وی درباره گزارش ادعایی روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه آمریکا آماده کاهش تحریم های ایران در حوزه نفت، بخش مالی، استیل و همچنین بانک مرکزی ایران است، گفت: ما برای بازگشت به برجام باید گام‌هایی را در جهت رفع تحریم ها برداریم. ما آماده ایم که تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو کنیم. در کارگروه مربوط به لغو تحریم های ایران نیز درباره ماهیت دقیق این تحریم ها و گام هایی که باید دراین زمینه برداشته شود، رایزنی می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: تحریم های متعددی در دولت های مختلف علیه ایران اعمال شده است اما ما اکنون روی آن دسته از تحریم هایی متمرکزیم که با خود برجام ناسازگار است. علاوه براین باید بگویم که موضوعاتی درباره ایران وجود دارد که از نظر ما قابل پذیرش نیست و ما نسبت به برخی رفتارهای ایران عمیقا نگران هستیم.

سالیوان در ادامه مدعی شد که نقض حقوق بشر، برنامه موشکی بالستیک و آنچه حمایت از تروریسم و گروه های نیابتی در منطقه خواند، مواردی است که آمریکا ایران را برای آنها مسئول می داند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۶۰۰۱
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha