۲۰۲۱۰۱۱۰۶۲۳۷۷۵۶۸۷۳


احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به مذاکرات اخیر وین عنوان کرد: نسبت به این عجله‌ای که صورت می گیرد، احساس نگرانی داریم به این دلیل که ممکن است سبب خسارت به کشور باشد. کمااینکه همین عجله در زمان انعقاد برجام نیز موجب خساراتی شد که به هیچ عنوان قابل جبران نیست.


 

همراهی غرب با دولت روبه زوال ایران محل تعجب است

 

بیگی در ادامه مطرح کرد: این دولتی که مدت چندانی از عمرش باقی نمانده، ضمانت هایی که می سپرد که ممکن است مورد قبول دولت آینده نباشد و محل تعجب است که یک سری دولت‌های غربی حاضرند با این دولتی رو به زوال، قراردادی را امضا کنند و آن را مبنای نشست بعدی خود قرار دهند، مگر اینکه از این رهگذر و تعجیل منفعتی برای آنها حاصل شود.

 

وی افزود: به نظر می آید طرف غربی با وجود علم به مستعجل بودن دولت فعلی مصمم است تا در طول حیات این دولت قراردادهایی را به امضا برساند که احساس می کند شاید با دولت بعد نتواند آن را به نتیجه برساند.ضمن آنکه امریکایی که به راحتی از برجام خارج می شود اکنون برای بازگشت خود شرط و شروطی تعیین می کند و متاسفانه دولت نیز به این شروط گردن می نهد که این محل دغدغه ونگرانی مردم و نمایندگان ملت است.

 

تلاش غربگرایان برای اثرگذاری بر انتخابات آتی

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: به نظر می آید در مذاکرات وین نیز چنین حرف هایی به طرف مقابل زده می شود و کشورهای غربی به این واسطه تلاش دارند در انتخابات آتی ملت ایران اثر گذارند، این درحالی است که حتی اجرای همان برجامی که مفاد و ارکان اصلی یک تعهدنامه بین المللی در آن مراعات نشده، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و تحریم هایی که باید لغو می شد، صحبت از به تعلیق درآمدن آن به میان می آید.

 

بیگی ادامه داد: اکنون دگر اندیشان و تجدید نظر طلب هایی که مدام صحبت از غرب و به ویژه امریکا می کردند، اکنون به واسطه عملکرد ترامپ روی آن را ندارند که چهره بزک کرده امریکا را نشان دهند لذا تلاش دارند خسارت وارد شده را به نحوی با احیای آبروی غرب در کشور ما عملی کنند که با نیت اثرگذاری بر انتخابات آتی ما درحال رخ دادن است. در انتخابات آتی ما غربگرایان که دنباله آقای روحانی اند بنا دارند وارد گود انتخابات شوند. اگر سرمایه برجام شان قابل ارائه باشد می توانند شانسی برای خود قائل باشند اما در صورتی که آن سرمایه برجام قابل ارائه نباشد شانسی برای خود در انتخابات متصور نیستند.

 

صحبت از تاخیر افتادن انتخابات از زمزمه های شوم غربگرایان است

 

وی در ادامه مطرح کرد: شخص آقای روحانی قسم می خورد که به هیچ عنوان دولت بنا ندارد از مذاکرات وین استفاده انتخاباتی بکند. اما کارکرد آقای روحانی غیر از این را نشان می دهد. به این دلیل که انعقاد برجام نیز با اهداف سیاسی و به دست آوردن امتیاز و حذف رقیب محقق شد. کما اینکه سابقه ناخوشایندی که از آقای ظریف دیده ایم این گزاره را تایید می کند؛ آن زمانی که به طرف مقابل در مذاکره التماس می کند تا بتواند نتیجه ای از برجام بگیرد و خاطرنشان می کند که اگر این همراهی با ما صورت نگیرد، تیمی در تهران مستقر خواهد شد که به این راحتی با شما کنار نخواهد آمد.

 

 

بیگی در واکنش به اظهارات شائبه برانگیز روحانی در جلسه هیئت دولت مبنی اینکه حتی اگر انتخابات در ۱۴۰۰ نبود و در ۱۴۰۱ بود همه اقدامات فعلی دولت انجام می‌شد، تصریح کرد: این صحبت اگر حتی به شوخی نیز گفته شود، زمزمه های شومی است که دولت غربگرایان با طرح آن به دنبال بدست آوردن فرجه و فرصتی است تا بتواند نیت خود را عملی کند، غافل از اینکه مردم کشور ما برای پایان یافتن دولت امید جعلی روزشماری می کنند.

 

 

انتخابات آتی؛ تحقق اراده ملت برای تغییر اداره داخلی و سیاست خارجی کشور

 

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی در طول حیات ۴۲ ساله خود با وجود انکه بحران های بسیاری را پشت سر گذرانده به هیچ عنوان یک روز تأخیر در انتخابات را تجربه نکرده است، این بار نیز انتخابات پیش رو به فضل الهی صحنه شکوهمند تجلی اراده ملت ایران برای تحقق تغییر در مناسبات اداره داخلی و سیاست خارجی کشور و تغییر در اقتصاد بر مبنای بازگرداندن ثروت مردم به مردم و توانمند شدن مردم به عنوان رکن اداره اقتصاد کشور، خواهد بود.

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۵۹۹۳
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha