۱۳۸۲۷۱۲۳_۵۶۰

به گزارش تهران پرس زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بحث حمل و نقل عمومی و کمبود آن در پایتخت اظهار کرد: شهرداری تهران لایحه ای را به صحنه شورای شهر ارائه داده است تا بر اساس آن با بخش خصوصی در رابطه با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی صحبت کند؛ پس از تکمیل مذاکرات از اواخر تابستان بخش خصوصی وارد حوزه حمل و نقل عمومی می‌شود و اتوبوس ها نوسازی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: بر اساس این لایحه، شهرداری از شورای شهر اجازه گرفته تا برای افزایش تعداد اتوبوس های جدید در سطح شهر تهران آن هم در شرایطی که دولت استطاعت مالی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارد صحبت کند و با همکاری بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل عمومی جدید را وارد شهر تهران کند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر دولت به دلیل نبود منابع مالی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استطاعت مالی ندارد و در این شرایط باید از ظرفیت داخلی خودمان استفاده کنیم همچنین در حال حاضر مردم نیازمند توسعه حمل و نقل هستند و هنگامی که دولت کمک نمی‌کند باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

 

نژادبهرام تصریح کرد: در سطح شهر تهران بیش از ۶ هزار اتوبوس وجود دارد که عملاً ۲۰۰۰ اتوبوس خوابیده هستند و یا در حال تعمیر و اورهال شدن هستند و مابقی اتوبوس ها جز آن دسته از اتوبوس های بی آر تی متعلق به بخش خصوصی هستند.

 

نژادبهرام اضافه کرد: اگر از شرایط استفاده شود و بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل عمومی و خرید اتوبوس های جدید وارد میدان شود می توان حمل و نقل عمومی شهر تهران را گسترش داد زیرا مردم نیازمند اتوبوس های جدید هستند.

 

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مواردی که ممکن است در این موضوع حوزه مورد سوال واقع شود این است که اگر بخش خصوصی وارد میدان شود آیا قیمت بلیط افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟ که در پاسخ به این موضوع باید بگویم قیمت مابه‌التفاوت افزایش بلیت توسط شهرداری پرداخت خواهد شد مردم فکر نکنند که با ورود به بخش خصوصی قرار است قیمت بلیت ها افزایش پیدا کند زیرا شهرداری مکلف شده که مابه التفاوت افزایش قیمت بلیت را خودش به بخش خصوصی پرداخت کند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل عمومی منجر به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی آن و به طور کامل به نفع شهروندان می‌شود.


 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۹۶۲
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha