۱۴۰۰۰۲۰۱۰۰۰۰۲۱_Test_PhotoN
 

به گزارش تهران پرس ، محمد جواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم افتتاح دادسرای عمومی و انقلاب لواسانات که با حضور حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور برگزار شد، با اشاره به توصیه امام علی (ع) به اطرافیان مبنی بر رعایت نظم در امور و اصلاح ذات البین، اظهار کرد: عدم رعایت اصول تأکیدی امام علی (ع) به جامعه و بیت‌المال صدمه فراوان زده است، با رعایت و اجرای قانون همه جامعه روی خوش را می‌بیند و تمام امور وفق موازین خواهد بود.

 

وی گفت: قانون‌گریزی به یک رسم نانوشته تبدیل شده که پرونده‌های فراوان و نابسامانی‌هایی که با آن مواجه هستیم ناشی از همین مورد است، اگر اصلاح ذات البین سرلوحه کار ما باشد قطعاً مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت که در جای جای آموزه‌های دینی و کلام امام علی (ع) به آن تأکید شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران ابراز کرد: در سال ۱۳۹۹، تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده وارده داشتیم که آمار قابل توجهی است.

 

حشمتی افزود: برخی از افراد با سوءاستفاده از جایگاه خود و تغییر کاربری اراضی، زمین‌هایی را به تصرف خود درآوردند که ارزش عددی آن‌ها نجومی است که رسیدگی به همه این موارد بدون خط قرمز در دستور کار است.

 

۱۷ هکتار در رودبار قصران به نام مرکز آموزشی به به ویلاهایی مجلل و اشرافی تبدیل شد

 

وی بیان کرد: برای مثال در رودبار قصران یک عرصه ۱۷ هکتاری در سال‌های گذشته توسط یک فردی با قیمت خریداری شد و در طرح توجیهی آن آمده بود که برای احداث مرکز آموزشی و فرهنگی است ولی اکنون تبدیل به ویلاهایی مجلل و اشرافی شده است؛ مردم این موارد را می‌بینند و نظاره‌گر هستند ما به این گونه موارد بدون ملاحظه رسیدگی قضایی می‌کنیم.

 

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: ما در حد توان خودمان مبارزه و مقابله کرده‌ایم و مقامات عالی و مؤثر قوه قضائیه خصوصاً ریاست قوه بر پیگیری این موضوعات تأکید فراوان دارند؛ اگر قرار است عده‌ای این تصرفات را در اختیار داشته باشند باید با نظام تسویه کنند وگرنه با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

 

حشمتی خاطرنشان کرد: دادسرای لواسان با پیگیری دادستان کل کشور، تأسیس شد و این ناشی از اهمیت موضوع تصرفات غیرقانونی در منطقه لواسان است. همکاران قضایی که در لواسان مستقر شدند در مقوله مبارزه با فساد و در اجرای منویات دادستان کل کشور آماده باشند.

 

وی تأکید کرد: رسیدگی‌های دقیق و اتقان آرا باید سرلوحه کار همه ما باشد؛ چرا که هم مردم مطالبه‌گر آن هستند و هم مقامات قوه قضائیه و ما برای اتقان آرا ایستگاه‌ها و فیلتر‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم، امیدوارم با یاری خداوند به متون اصلی و باور‌های دینی برگردیم و جرایم و پرونده‌ها را به درستی مدیریت و بتوانیم مردم را به نظام دلگرم کنیم.

منبع :فارس

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۹۵۸
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha