به گزارش تهران پرس، استیو جابز و دو دوست او در سال ۱۹۷۷ اولین کامپیوتر را در گاراژ خانه‌ی استیو جابز به صورت دستی ساختند و به این ترتیب شرکت اپل بنیان گذاری شد. در عرصه تکنولوژی با ساخت رایانه های مختلف مثل مکینتاش و لیسا برای خود جایگاهی اخذ کردند. هنگام رقابت با شرکت مایکروسافت تا مرز ورشکستگی نیز رفتند. اما در دهه ۹۰  با انجام اصلاحات و اتحاد با سایر رقبای خود مثل موتورولا مکینتاش را دوباره بازنویسی کردند. بدین ترتیب آغاز دوباره‌ای در عرصه‌ی تکنولوژی داشتند و به تولید کامپیوتر و رایانه ها پرداختند. تا سال ۲۰۰۷ که اولین گوشی آیفون وارد بازارهای امریکا شد. با بازنشستگی استیو جابز، مدیریت اجرایی به تیم کوک داده شده. با این حال به مدت ۱۰ سال متوالی شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ عنوان تحسین‌شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان را کسب کرد. بدین ترتیب محبوبیت و خاص بودن آن در سراسر جهان گسترده شد. با خرید گوشی آیفون می‌توانید طعم این خاص بودن را بچشید.

خرید گوشی آیفون


استیو جابز مدیر شرکت اپل با ارائه‌ی نسل اول آیفون در سال ۲۰۰۷ باعث به وجود آمدن صف های طولانی شد که علاقه‌مندان می‌خواستند اولین نفراتی باشند که در خرید گوشی آیفون موفق شدند. در سال ۲۰۰۸ این گوشی وارد بازار جهانی شد. آیفون در مدل های مختلفی ارائه شده که حتماً با برخی از آن‌ها آشنا هستید اما در اینجا به ترتیب ساخت از آن‌ها دوباره نام می‌بریم : آیفون ۳GS ، آیفون ۴، آیفون ۴S ، آیفون ۵C ، آیفون ۵S ، آیفون ۶ ، آیفون ۶ پلاس ، آیفون ۶S ، آیفون SE ، آیفون ۷ ، آیفون ۸، سری آیفون ایکس ، آیفون ۱۱ و بالاخره سیر تکاملی این آیفون ها به آیفون ۱۲ رسید که در ایران هم موجود است.


با وجود هزینه های سرسام آور این گوشی همچنان صف های خرید گوشی آیفون در سراسر جهان شلوغ است. با وجود محصولات متنوع شرکت اپل از جمله اپل واچ، اپل تی وی، مک و ... اما همچنان می‌توان گفت محبوبیت گوشی های آیفون در صدر تولیدات این شرکت قرار دارد. بر خلاف شرکت سامسونگ که به دنبال جذب مشتری از تمام اقشار جامعه است می‌توان گفت با وجود گران قیمت بودن کالاهای شرکت اپل از جمله گوشی های آیفون این شرکت به دنبال فروش کالای خود به قشر پولدار جامعه‌ست. تفاوت بسیار زیادی که این شرکت با سایرین دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و شعار این شرکت یعنی " متفاوت فکر کن "؛ مهر تائیدی‌است بر وجود تفاوت های شرکت اپل، که باعث جلب توجه کاربران به محصولات این شرکت شده است. با وجود این که تنوع زیادی در بین گوشی های آیفون دیده نمی شود و مدت زیادی طول می کشد تا شرکت اپل گوشی آیفون جدید خود را رونمایی کند اما طراحان این شرکت بیکار نخواهند بود و به دنبال افزودن قابلیت های متفاوت و دست نیافتنی هستند. این تفاوت هاست که  باعث می شود اپل را ارزشمندترین برند جهان بدانند.

ویژگی های گوشی آیفون


با وجود دانسته های قبلی‌تان با ما همراه باشید تا آشنایی کلی در مورد ویژگی های گوشی های ایفون داشته باشید. با خرید گوشی آیفون لذت خاص بودن را بچشید.

سیستم عامل IOS


سیستم عامل IOS که توسط شرکت اپل ساخته شد اوایل برای آیفون و آی‌پاد تاچ ساخته شده بود. در ادامه علاوه بر این دو برای اپل تی وی و آی پد نیز توسعه یافت. فروشگاه نرم افزار برای IOS اپ استور می‌باشد که میلیون ها اپ در آن برای دانلود و اجرا روی گوشی های آیفون موجود می‌باشد. به طور کل IOS مدیریت  و اجرا برنامه ها را به عهده دارد و از ویژگی عملکرد چند تکلیفی ( MULTITASKING) برخوردار است. همچنین دارای دستیار صوتی شخصی یا SIRI می باشد که یک نرم افزار کاربردی بوده و سؤالات و درخواست های شما را پاسخ می دهد گرچه زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. در ورژن های جدید IOS سیری باهوش تر شده و می تواند حال و احوال  شما را بررسی کند.

دوربین


آیفون جزء سردمداران دوربین های خفن گوشی موبایل است. به‌عنوان مثال در آیفون ۱۱ که یک دوربین سلفی و دو دوربین پشت دارد. دوربین پایه‌ی آن دارای لرزشگیری اپتیکال است. دوربین اولتراولید آن گستره‌ی دید ۱۲۰ درجه دارد و همچنین دوربین سلفی آن در حالت لنداسکیپ نسبت به آیفون های قدیمی تر وسیع تر است. فیلم‌برداری صحنه آهسته، ۴K و قابلیت‌های فوق‌العاده دیگری که در آیفون های نسل جدید می‌توانید ببینید. امکان FACE ID نیز جزء ویژگی هایی‌ست که آیفون از آن‌ها رو نمایی کرد. امروزه به جرئت می توان گفت خرید گوشی آیفون جایگزین مناسبی برای دوربین های فیلم‌برداری و عکسبرداری حرفه‌ای، البته برای کاربران عادی است.

نمایشگر


صفحه نمایش های امروزی آیفون ها از OLED  و LCD می باشد. در تکنولوژی OLED یک لایه از ماده‌ ارگانیک یا پایه بین دو صفحه‌ی رسانا قرار می گیرد و بین این دو صفحه‌ی نازک شیشه‌ای وجود دارد. در OLED پیکسل ها در صفحه نمایش OLED خودشان را روشن می کننند و این یک قدم جلو تر از صفحه نمایش های LCD  است. صفحه نمایش LCD از لایه نوری بیشتری برای روشن کردن پیکسل ها استفاده می کند. صفحه نمایش های OLED نسبت به صفحه نمایش های LCD مزیت های بیشتری دارند مثل رنگ استثنایی، سرعت واکنش بالا، زاویه دید بیشتر، روشنایی زیاد ، وزن و ضخامت کمتر از قبیل برتری های این نوع صفحه نسبت به LCD می باشد. البته که این دو امروزه پیشرفت هایی کرده اند و به دنبال رفع معایب خود هستند.

رزولوشن و وضوح


شرکت اپل پارامتری را به نام شبکیه یا رتینا در سلا ۲۰۱۰ برای روزولوشن صفحه نمایش ارائه کرد. در این پارامتر گفته می شود که غیرممکن است بتوان با چشمی غیرمسلح در فاصله معینی پیکسل های محنصر بفرد را جدا کرد. برای مثال آیفون ۷ پلاس رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ دارد. یک تلویزیون خانگی ۵۵ اینچی پراکندگی پیکسل آن،  ۴۰ پیکسل در هر اینچ یا ۴۰ ppi است. با این وجود آیفون دارای پراکندگی پیکسل تقریبا ۱۰ برابری است (۴۰۱ ppi). امروزه  این میزان پراکندگی پیکسل و نسبت آن با رزولوشن نمایشگر های خانگی و نمایشگر گوشی های موبایل یک مسئله مهم است. هرچقدر ppi  زیاد باشد صفحه نمایش بهتر تصاویر را نشان می دهد.

باتری


همیشه از باتری های آیفون ایراد گرفته شده است. با این حال باید دانست که آیفون در سری ۱۱ و ۱۲ بسیار قوی ظاهر شده و از این نظر توان رقابت با گوشی های اندرویدی را پیدا کرده است به‌عنوان مثال در آیفون ۱۱ پرو مکس ظرفیت باتری ۳۹۶۹ میلی آمپر است و توانایی پخش ۲۰ ساعت ویدئو را به صورت آفلاین دارد و این توانایی باعث شده نظر کاربران سخت گیر را در این زمینه نسبت به خود جلب و آن‌ها را مشتاق خرید گوشی آیفون ۱۱ پرومکس کند.

کلام آخر


با در نظر گرفتن تمام نکات  و دانسته هایتان برای تجربه کردن ویژگی خاص بودن حتما سراغ خرید گوشی آیفون بروید. اگر تجربیاتی در این زمینه داشته اید یا شنیده اید را برای ما بنویسید تا سایر کاربران از آنها استفاده کنند.
کد خبر: ۵۹۷۳
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha