۶۳۳۲۴۱۳_۸۷۴






به گزارش تهران پرس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر سید رضا مظهری در مراسم آغاز قبت نام مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، افزود : ما از دو مسیر ثبت نام واکسیناسیون واکسن برکت را برای مطالعه مرحله سوم انسانی در نظر گرفتیم. علاقه مندان می‌توانند با تماس با سامانه ۴۰۳۰ و از طریق نرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) " آی گپ " ثبت نام کنند. بعد از اعلام داوطلبی همکاران ما با علاقه‌مندان تماس می‌گیرند و روز و ساعت تزریق را هماهنگ می‌کنند.



وی گفت : مطالعه مرحله سوم در شش شهر تهران، بوشهر، شیراز، کرج، مشهد و اصفهان انجام می‌شود.


دکتر مظهری افزود : ثبت نام از امروز آغاز می‌شود و در این مطالعه ۲۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده اردیبهشت و خرداد زمانی است که ما در جریان مرحله سوم مطالعه انسانی هستیم.




آغاز واکسیناسیون روی ۲۰ هزار داوطلب با کُوو ایران برکت


دکتر محرز متخصص ناظر بر اجرای مرحله انسانی واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: از هفته آینده مرحله سوم با آزمایش روی ۲۰ هزار داوطلب آغاز می‌شود و تزریق‌ها خیلی زود انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه نتایج آزمایش‌ها بویژه در خصوص ایمنی واکسن برکت خوب بوده است، تاکید کرد: مرحله دوم روی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال بخوبی به پایان رسید و در مقایسه با عوارض سایر واکسن‌ها، کمترین عارضه را داشتیم و کم کم نزدیک می‌شویم که واکسن را موثر بدانیم و مردم به صورت عموم بتوانند استفاده کنند.





هدف از مرحله سوم ؛ اطمینان از ایمنی زایی واکسن در زندگی روزمره مردم است


دکتر حامد حسینی مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت گفت: مرحله دوم مطالعات انسانی تقریبا تکمیل شده است، اکثر داوطلبان وارد مطالعه شدند، باید ۲۸۰ نفر وارد مطالعات می‌شدند که ۲۰۰ نفر زیر ۵۰ سال و بقیه بالای ۵۰ سال بودند.


وی افزود: دیروز در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم و نتایج ارائه شد و داده‌های ایمنی افراد بالای ۵۰ سال را ارائه کردیم و به ما اجازه دادند که ۸۰ نفر باقیمانده بالای ۵۰ سال را وارد مطالعه کنیم که در مراحل نهایی است.


مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت  گفت: در این شرایط برنامه ریزی کردیم هفته دوم اردیبهشت به صورت عملیاتی مرحله سوم را با جمعیت ۲۰ هزار نفری آغاز کنیم که از امروز فراخوان با روش‌های متنوع منتشر شده است.


دکتر حسینی گفت: این مرحله فراخوان در شهر‌های تهران، کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و بوشهر آغاز می‌شود و پس از ثبت نام آزمایش اولیه انجام خواهند داد و پس از نوبت بندی، تزریق‌ها انجام خواهد شد.


مدیر طرح کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت افزود: در این مرحله هدف این است که ببینیم واکسنی که در مرحله اول ایمن شناخته شده است و در مرحله دو موفق شده ایمنی زایی و آنتی بادی ترشح کند، حالا در زندگی روزمره مردم می‌تواند مانع ابتلای بیماری شود که ان شاء الله دو ماه طول می‌کشد.

دکتر حسینی تصریح کرد : پس از ارائه داده ها به سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق ، اگر بعد از دو ماه داده‌ها قانع کننده باشد می‌توانیم درخواست مجوز اورژانس برای واکسیناسیون عمومی کنیم.

وی گفت: همه داوطلبان به مدت یکسال به صورت مستمر وضعیت سلامتیشان رصد خواهد شد.





به گفته مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اگر نتایج مرحله سوم آزمایش انسانی این واکسن در میانه راه مناسب و مورد تایید باشد، واکسن کُوو ایران برکت مجوز ورود به بازار را دریافت خواهد کرد و به احتمال زیاد این محصول اولین واکسن ایرانی خواهد بود که وارد بازار می شود.


تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام کُوو ایران برکت نهم دی ماه ۱۳۹۹ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.



انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۹۶۷
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha