۱۳۲۵۹۸

به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عبدالرضا چراغعلی در اولین جلسه کارگروه استانی آموزش اعضای شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: بهره گیری از اعضای شورای کارآمد در آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستاها بسیار مهم است، باید تلاش کنیم تا از کارآمدی، بالندگی، اقدامات موثر شوراها و توفیقات که می تواند جنبه آموزشی عمومی داشته باشد، استفاده کنیم.


وی افزود: در جلسه بعدی پیشنهاداتی بابت نحوه برگزاری شوراهای شهری و روستایی ارائه می شود را با ذکر جزئیات و لیست اساتید ارائه شود، تا بدانیم چگونه باید جامعه هدف خود را انتخاب کنیم.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه در مورد مسائل آموزشی باید دقت لازم را داشته باشید عنوان کرد: باید تیمی از افرادی را انتخاب کرد تا بتوانند به عنوان مدرس خوب عمل کنند، حال برخی ممکن است از اعضای سابق شورا و برخی نیز ممکن است از نخبگانی باشند که در بین منتخبین حضور دارند.




چراغعلی ادامه داد: آموزش و معلمی جوهره ای می خواهد که باید افراد این خصوصیت را داشته باشند، با این حال معلمان می توانند از بین همکاران خودمان نیز باشند، باید برای برگزاری کلاس های آموزشی برنامه ریزی درست داشته باشیم، چرا که تعداد زیادی از افراد در یک روز باید آموزش ببینند و برای این کار مکان های متعدد، توزیع شده با رعایت ضوابط و کلاس های غیرحضوری برنامه ریزی شود.




وی بر استفاده از نخبگان و چهره های شاخص تاکید کرد و افزود: مدرسین و جامعه هدفمان که ممکن است در بین شوراهای شهری و روستایی باشند را جدا کرده و از ظرفیت آنها در کارهای آموزشی استفاده کنیم، هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم، می دانیم شوراها در چه بخش و زاویه ای نیاز به آموزش های ضروری دارند و البته در ارتباط با این موضوع باید با آنها تبادل نظرهایی را انجام دهیم.



چراغعلی تصریح کرد: شوراها عملکرد گذشته خود را ارزیابی کنند و در جلسه آتی اقدامات لیست شود و در خصوص آنها به شکل متمرکز اظهار نظر شود، آنجایی که کارنامه قابل قبول باشد، از آنها قدردانی می شود و آنجایی که نقدهایی به آن است را بپذیریم و امیدواریم در سال جدید بتوانیم کوتاهی های خود را بپوشانیم و آن مشکلات را نداشته باشیم.



انتهای پیام/الف

کد خبر: ۵۹۵۰
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha