۴۵۵۹۶۲۸
به گزارش تهران پرس، «علی‌محمد سعادتی» گفت: «تقارن اردیبهشت‌ماه را که فصل جلوه گل‌ها و شکوفه‌هاست، با بهار قرآن به فال نیک می‌گیریم و خدا را شاکریم که در این ایام مبارک، توفیق خدمت برای شهروندان را برای افزایش زیبایی‌های این فصل داشتیم.»

سعادتی با ابراز امیدواری از اینکه چنین اقداماتی، نویدبخش شهری پاک و آراسته و سزاوار شهروندان خوب و شریف تهران باشد، افزود: «شهروندان محترم تهرانی از هر جای شهر، قدم‌زدن در نخستین بوستان شهرشان را در قلب طهران و در روزهای زیبای بهاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ از دست نخواهند داد؛ به‌ویژه اکنون که با کاشت ۴۰ هزار لاله، زیبایی‌های آن دوچندان خواهد شد.»

وی همچنین از تملک ۳ باغ متروکه شهر تهران در سال ۹۹ خبر داد و بیان کرد: «باغ‌های علاءالدوله (۲۱۰۰‌مترمربع)، باغ کیهانی (۱۷۰۰‌مترمربع) و بوستان سجادی (۳۰۰‌مترمربع) به مساحت جمعاً ۴۱۰۰‌مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه ۱۲ خریداری شد. این باغ‌ها به‌زودی به جمع باغ‌های شهر تهران اضافه خواهد شد.»

شهردار قلب طهران، مهم‌ترین هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری بیان کرد و افزود: «لاله‌کاری در خیابان لاله‌زار، فرش گل‌های منطقه، گل‌آرایی از طریق فلاورباکس و گل‌آرایی از طریق فلاورپل در خیابان‌ها، میدان‌ها و معابر اصلی نیز از جمله اقدامات حوزه فضای سبز به همین منظور بوده است.»

پارک‌شهر قدیمی‌ترین بوستان شهر تهران است. این بوستان که در منطقه ۱۲ در مرکز تهران در محدوده خیابان‌های خیابان خیام و شهید فیاض‌بخش قرار دارد، در بیست و پنجم اسفند ۱۳۲۹ در زمینی که پیش از آن با تخریب بخشی از محله سنگلج چندین سال خالی مانده بود، گشایش یافت. مساحت این پارک تقریباً ۲۵ هکتار است و ۸ ورودی دارد. درون این پارک موزه صلح تهران، آکواریوم پارک‌شهر تهران، استخر، ورزشگاه، کتابخانه و سایت پرنده‌نگری وجود دارد. این بوستان از جنوب به خیابان بهشت، از شمال

به خیابان فیاض‌بخش، از خاور به خیابان خیام و از باختر به وحدت اسلامی (شاپور) محدود می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۸۹۲
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha