۲۱۲۰۵۵
به گزارش تهران پرس؛ صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران عصر یکشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال مزین به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مشکلات واحدهای صنعتی از لحاظ زیرساختی پیگیری می‌شود همچنین از لحاظ فرآیند تولید، در کنار افزایش کیفیت آن نیز باید بالا برود و ادامه پیدا کند و واحدهای صنعتی توانمند شوند که بتوانند کالاهای خوب و با کیفیت مناسب و با قیمت پایین و رقابت پذیر تولید کنند که همه این موارد را در دو بخش در حال پیگیری است.

وی گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که واحد صنعتی از لحاظ کمبود آب و برق نتواند تولید خودش را افزایش دهد و یا به تولید برسد چرا که سال‌های گذشته واحدهای متعددی، ماشین آلات خودش را چیدمان کرده‌ و آماده تولید بودند اما به لحاظ کمبود برق نتوانستند به تولید برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده است، یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی و دولت این درخواست را داریم که اختصاص یک درصد اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم شرکت‌های صنعتی که سالها اجرایی نشده را به جریان بیندازند تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع در شهرک‌های صنعتی را تکمیل کنیم.

پرنیان ادامه داد: زیرساخت‌هایی که سال‌های گذشته فرسوده شده و نیاز به بهسازی دارند انجام شود و واحدهای صنعتی بدون دغدغه، فقط در فکر افزایش تولید باشند و کالاهای خوب و با کیفیت تولید کنند.

وی بیان کرد: بحث دیگر حمایت‌هایی است که از لحاظ عارضه‌های واحدهای صنعتی هستند که می‌خواهیم واحدها را توانمند کنیم و پیگیر هستیم که مشکلات تمام طرح‌های صنعتی نیمه تمام را بررسی کنیم که به تولید برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: حدود ۳۵۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان تهران وجود دارد که ۱۵۰۰ طرح هدف گذاری شده است و به شکل هفتگی پیگیری و رصد می‌شود تا این تعداد به زودی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسند.

پرنیان عنوان کرد: در شهرک‌های صنعتی جنوب و جنوب شرق استان تهران مشکلات تردد و نیروی انسانی وجود داشته که باعث نارضایتی واحدهای صنعتی شده است و خود بخش سرمایه‌گذاران خصوصی آماده سرمایه‌گذاری هستند و مانع زدایی همین است که از دولت و وزارت راه و شهرسازی انتظار می‌رود در صدور مجوزهای لازم کمک کنند.

به گزارش فارس، وی مطرح کرد: در حوزه آب و برق، از شرکت‌های خدمات رسان وزارت نیرو، شرکت آب منطقه‌ای استان، شرکت توزیع برق منطقه‌ای انتظار داریم پای کار بیایند و در کنار واحدهای صنعتی باشند و هیچ واحدی برازنده این نظام و کشور نیست که از لحاظ تأمین انرژی اولیه مشکل داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ابراز کرد: برای تأمین ۵۴۰ مگاوات برق، با شرکت برق منطقه‌ای استان قرارداد بسته شده است که تأمین مالی آن را انجام خواهیم داد و سهم شرکت‌های صنعتی پرداخت شده است.

پرنیان اضافه کرد: به طور جدی مطالبه می‌کنیم تا ۶ پست برق ۶۳ کیلوولت که از سال گذشته کارهای اولیه آن انجام شده، تا پایان امسال احداث و مشکلات تأمین برق شهرک‌های صنعتی استان تهران برای همیشه حل شود.

وی گفت: در حوزه شهرک صنعتی عباس آباد حدود ۵۰ واحد صنعتی با مشکل تأمین برق مواجه هستند که به ما قول داده‌اند ۲۰ مگاوات برق آن تأمین شود که این واحدها بتوانند به چرخه تولید وارد شوند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۹۰۴
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha