۱۳۹۸۱۱۲۸۱۴۰۴۵۱۹۰۷۱۹۷۱۰۱۰۴-e1614456700854
زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه مذاکره با امریکا هیچ دردی را درمان نخواهد کرد، گفت: امریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ جنایتی علیه ملت ایران دریغ نکرده است و در طول سال های گذشته و در دوران اوباما شاهد لبخند های فریبنده شیطان بزرگ بودیم که در ظاهر دست دوستی به ایران می داد و ادعا می کرد که به دشمنی اش با ملت ایران پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: در دوران اوباما شاهد امضای برجام و توافق میان کشورمان با کشورهای اروپایی و امریکا بودیم اما در حالی که ایران به تعهدات خود عمل می کرد، شاهد کارشکنی از سوی کشورهای اروپایی و امریکایی بودیم و در دوران ترامپ شاهد خروج امریکا از برجام بودیم و این نشان می دهد که هر دولتی در امریکا، یک ساز را می زند و به توافق رسیدن با این کشورها ممکن نیست چرا که فقط به فکر منافع شخصی هستند و هدفشان فقط ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.

الهیان با بیان اینکه به توافق رسیدن در مذاکرات وین ممکن نیست چرا که کشورهای اروپایی و امریکا ثابت کرده اند که به تعهداتشان عمل نمی کنند، افزود: همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها اعلام کردند، هزینه مقاومت کردن در برابر استکبار جهانی کمتر از هزینه توافق با شیطان بزرگ است چرا که آنان به هیچ توافقی پایبند نیستند و فقط منافع کشورشان برایشان اهمیت دارد.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه چک برگشتی برجام هرگز نقد خواهد شد، ادامه داد: یقینا مذاکره باید با اقتدار صورت بگیرد اما در موضوع برجام شاهد بودیم که دولت آشامیدن آب را هم به برجام گره می زد و مدام می گفت که خزانه خالی است و این باعث می شد که طرف مقابل، احساس قدرت بیشتری در مذاکرات داشته باشد و به اعتقاد بنده، باید با اقتدار پیش رفت و آمریکا اگر واقعا به دنبال مذاکره با ایران است، باید طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی همه تحریم ها را به یک باره لغو کند.

گفتنی است، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: "امیدی به لغو تحریمها در ‎مذاکرات وین نیست. آنچه مسلم است مذاکره در فضای ترور و تهدید و با ذلت و التماس، دردی را از مردم مقتدر و عزتمند ایران دوا نخواهد کرد. در شرایط آینده ‎مذاکره با عزت و اقتدار مشکل‌گشا خواهد بود."

انتهای پیام/ق
کد خبر: ۵۸۷۷
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha