۱۵۰۲۱۰۵۰
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳۳ جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به "کیونت" با رویای استخدام در دستگاه های دولتی خبر داد و گفت: اوایل فروردین ماه امسال چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع که با تجمیع پرونده ها مشخص شد که فرزندان شاکیان، در دام ۲ شرکت های هرمی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات مشابه اعلام کردند، فرزندانشان ۴۰ روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در ۲ شرکت کاریابی به تهران آمده‌اند، مدتی بعد در تماس با خانواده هایشان از آنها در خواست ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال پول برای رهن خانه کرده‌اند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها نیز به تصوراینکه، فرزندانشان واقعا برای رهن خانه نیاز به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آن‌ها واریز کرده‌اند. اما فرزندان آنها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده‌هایشان قطع کرده‌اند.

این مقام پلیسی عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مخفیگاه این شرکت‌ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی ۱۶ فروردین ماه اعضای این دو شرکت را دستگیر کردند.

وی با بیان این اینکه در این رابطه ۳۳ نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیر شدگان شناسایی شده‌اند، اضافه کرد: شرکت "کیونت" در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضا، عمدتا جوان می‌کند.

تقی‌پور توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه‌ عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می‌کنند. پس از دریافت این مبالغ آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند. تمامی افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۸۶۷
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha