ابهری
مجید ابهری آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به عملکرد شورای شهر فعلی  تهران عنوان کرد: اعضای این شورا تخصص و تجربه مدیریت شهری را ندارند و تنها دغدغه شان در حال حاضر تعویض و نامگذاری خیابان ها و محلات است.

ابهری در ادامه تاکید کرد: باید کسانی وارد شورای شهر شوند که به عنوان پارلمان شهری ناظر بر رفتارهای اداری و سازمانی شهرداری بوده و در مقابل تخلفات و انحرافات ایستادگی کنند. اما دوره پنجم شورای شهر این گونه نیست و اقدامات اجرایی نیز به میزان دوره قبل صورت نگرفته است.

عدم توجه مسئولان شهری به آسیب‌های اجتماعی تهران

 

وی  با تاکید بر لزوم توجه به فضای سبز و حمل و نقل شهری به عنوان نیازهای اصلی مردم، گفت: متاسفانه در شهر تهران آنگونه که باید به حمل و نقل شهری و فضای سبز  توجه نشده است. ازدحام همیشگی اتوبوس و مترو  موجب مشکلات فراوان جسمی و روحی برای شهروندان تهرانی شده است. برج های ۳۰ طبقه و یا بیشتر نیز بدون داشتن ضمائم فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ساخته می شود.بافت فرسوده ۴۰ الی ۶۰ درصدی تهران نیز به یک خطر جدی برای شهر  تبدیل شده است.

ابهری در ادامه به آسیب های اجتماعی شهر تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم شورای شهر آتی برای رفع آسیب های اجتماعی شهر از قبیل مقابله با اعتیاد، مراکز درمان اعتیاد، بیکاری، زنان خیابانی و دختران فراری، کودکان کار و تکدیان که حدود ۴۰ تا ۵۵ درصد از این کودکان کار مهاجران بیگانه اند اما به اسم فرزندان ایرانی تمام می شود، اقدامات لازم را انجام دهد و رسیدگی به کودکان کار و کودکان خیابانی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی شورای شهر و شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

 

درباره آسیب‌های اجتماعی بارها به شورای شهر پنجم نامه نوشتم اما توجهی نکردند

این جامعه‌شناس مطرح کرد: به عنوان کسی که چهل سال عمر خود را در آسیب های اجتماعی صرف نموده ام بارها به شورای شهر فعلی و کمیسیون اجتماعی آن نامه نوشته و اعلام آمادگی کرده ام تا تجارب دانشگاهی و نظری خود را در اختیار آنها قرار دهم اما این مهم رخ نداد به این دلیل که من را وابسته به شهردار شورای شهر قبلی ارزیابی کردند.۱۵ نفر از همفکران من نیز که همگی نخبه دانشگاهی و متخصص در امور جامعه شناسی، روان شناسی و آسیب شناسی اند، اعلام آمادگی کرده بودند تا در خدمت شورای شهر باشند اما به دلیل تنگ نظری های اجرایی مدیران شهری این درخواست نیز رد شد.

این جامعه‌شناس در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در انتخابات آتی افرادی وارد شورای شهر ششم شوند که در زمینه های مختلف شهری از تخصص و تجربه لازم برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۸۳۰
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha