۴۳۷۶۴۲۹
به گزارش تهران پرس، محمود کلهری شهردار منطقه۵ از راه اندازی اولین نقاهتگاه سگ‌های بلاصاحب در این منطقه خبر داد و گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی از سگ های بلاصاحب در محدود بوستان کوهسار و لزوم رسیدگی به وضعیت آنها، نقاهتگاهی در محدوده بوستان کوهسار برای نگهداری، مراقبت و درمان از سگ‌های بلاصاحب تعبیه شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی نقاهتگاه سگ‌های بلاصاحب در منطقه ۵، از اواخرپاییز سال گذشته آغاز شد .این مکان در متراژ ۱۰۰ متر در زمینی با فضای باز ۳ هزار متری ساخته شده که دارای ۹ اتاقک و یک حمام است و می توان حدود ۱۰۰ سگ را به صورت همزمان در آن نگهداری کرد.

کلهری با بیان اینکه این نقاهتگاه محل دائمی نگهداری این سگ ها نیست و جنبه کلینیکی و درمانی دارد اذعان داشت: سگ های بلا صاحبی که عمدتا در محدوده بوستان کوهسار و شمال منطقه ۵ قرار دارند توسط اکیپ های زنده گیری سگ جمع آوری شده و به این کلینیک منتقل می شوند تا وضعیت سلامت آنها بررسی شود.

وی افزود:در این کلینیک سگ های بیمار و مشکل دار تحت مداوا و درمان قرار گرفته و با ماشین های سیار پزشکی و جراح مورد معاینه قرار می گیرند و پس از عقیم سازی مجددا به مکان قبلی خود باز گردانده می شوند.

کلهری با بیان اینکه یکی از بازوهای اصلی در کمک به این کلینیک حامیان حقوق حیوانات هستند که در بحث غذارسانی به این نقاهتگاه کمک خواهند کرد ادامه داد: کارهای نهایی راه اندازی این مرکز به پایان رسیده و تا اواخر فروردین به بهره برداری می رسد.

کلهری به بازدید دکتر مفاخریان رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهرداری تهران از این نقاهتگاه اشاره کرد و افزود: دکتر مفاخریان در جریان این بازدید از ساخت چنین نقاهتگاهی استقبال کرده و تاکید کردند که چشم انداز منطقه ساخت یک نقاهتگاه دائمی برای سگ های ولگرد باشد که مقرر شد در این خصوص در آینده تصمیماتی اتخاذ شود.

وی در پایان گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم، حامیان نگهداری از حیوانات و سمن سراهای تخصصی در موضوع انتقال، نگهداری، درمان و مراقبت سگهای بلاصاحب با شهرداری منطقه۵ همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۷۱۲
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha