ذوالفقار یزدان مهر
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور  در جمع خبرنگاران در اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی یک فرصت برای ارتقای خدمات‌رسانی توأمان باکرامت انسانی به جامعه هدف خود می‌دانیم . با توجه شعارهای خوبی که مجلس یازدهم و انقلابی داشت، تعامل  خوبی با این مجلس داشتیم. حمایت‌های خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه  عملیاتی شد که ان شاالله برآیند آن را در قانون بودجه ۱۴۰۰ مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: استراتژی ما درباره با مجلس پرسشگر ، تعامل پرتحرک با مجلس است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  به‌صورت مرتب با ریس سازمان بهزیستی ملاقات دارند .

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس  در سال ۹۹ با ریاست سازمان بهزیستی ملاقات داشتند و مشکلات مناطق خود را تبیین کردند و از مشکلات و نقاط قوت سازمان بهزیستی آشنا شدند کهان تعامل و هم‌افزایی منجر به خدمات‌رسانی بهتر شده است.

وی با اشاره به مکاتبات نماینده  مجلس شورای اسلامی به سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما   در سال گذشته پیچیده‌ترین سال اقتصادی و سخت‌ترین شرایط اقتصادی  را  تجربه کردند، در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۲۱ مکاتبه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم که در سراسر کشور به این مکاتبات پاسخ دادند تا مشکلات مدد جدیان کاسته شود .

یزدان مهر بیان کرد: در سال ۹۹ ، ۱۲ طرح و لایحه از سوی سازمان بهزیستی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد . ۲۳ سؤال از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص سازمان بهزیستی مطرح شد که با تعامل خوبی که با نمایندگان این مجلس وجود داشت، هیچ‌یک از این سؤالات به صحن نرفت و در کمیسیون‌ها و در مذاکراتی که داشتیم ، پاسخ داده می‌شد.

۳۸ معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور  ادامه داد:  تذکر از سوی مجلس شورای اسلامی به سازمان بهزیستی داده‌شده که عمده این تذکرات در خصوص مشکلات جامعه هدف بوده است که به این تذکرات نیز پاسخ داده شده است.

مسکن

وی گفت: استراتژی ما در حوزه مسکن توانمندسازی توأم باکرامت انسانی است، مددجو ما یک انسان شریفی است ، اگر توانمند شود و به دامن جامعه بازگردد، حتماً باعزت بیشتری می‌تواند زدگی کند تا اینکه صرفاً به دنبال کمک‌های مقطعی باشیم. از همین رو آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است .

یزدان مهر تصریح کرد: تعهد ما در سال ۹۸ ساخت و تسهیل گری ۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف  بود که خوشبختانه در سال ۹۸ ما ۱۴هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را تسهیل گری کردیم و تحویل جامعه هدف داده شد. همچنین در سال ۹۹ از تعهد ما ۷ و ۶۰۰ واحد بود مه ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را تسهیل گری و به جامعه هدف تحویل داد ه شد. این امر با افزایش منابع مالی محقق شد.

اشتغال

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در سال ۹۸کل منابع عمومی ما در بحث مسکن ۴۵ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹ نیز ۶۵ میلیارد تومان  بود که در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان توانستیم از نهادهای عمومی و خیرین کمک بگیریم.

وی افزود: یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که به‌خوبی عملیاتی شد، بحث ساخت خانه‌های خانوارهای حداقل با دو عضو معلول بود که با ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانواده با دو عضو معلول شناسایی شد که تا پایان سال ۹۹، ۱۰ هزار و ۴۶۷ واحد سکونی واگذار شد و امسال مابقی واحدها تحویل جامعه هدف خواهد شد.

یزدان مهر در خصوص عملکرد دبیرخانه و اشتغال سازمان بهزیستی در سال ۹۹ بیان کرد:  تعهد ما در سال ۹۹ تسهیل گری اشتغال ۵۶ هزار ۷۱۶ نر بود  که ۵۹ هزار و ۳۹۴ نفر تسهیل گری شدند . اعتبارات که از محل تبصره ۱۶ در اختیار ما قرار گرفت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که این تسهیلان به‌صورت قرض‌الحسنه در مناطق مرزی با سود ۴ درصد و دیگر مناطق با سود ۶ درصد در اختیار مددجویان قرار گرفت و ۳۷ هزار نفر توانستند با استفاده از این تسهیلات مشغول کار بشوند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۷۰۷
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha