۲۰۲۰۱۲۱۰۳۳۸۹۶۷۳۸۱۴۵
 

عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس رباره عملکرد شورای شهر تهران بیان کرد: مشکلاتی که در شهر تهران وجود داشته همچنان به قوت خود باقی است و به نظر من شورا می توانست در حوزه حمل و نقل شهری، از جمله مترو و حتی ساخت قطعات و واگن های مترو  و همینطور در حوزه مسائل اجتماعی قوی تر ورود کند.

 

نماینده مردم تهران در ادامه با انتقاد از شکاف و فاصله طبقاتی در شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران می توانستند به عنوان نمایندگان مردم در امور شهری برنامه ریزی قوی در این زمینه داشته باشند و در محلاتی که فاصله طبقاتی در آنجا بسیار مشهود است،  فعالیت های اجتماعی مختلفی را برای حل این مشکل انجام دهند و در جهت رفع آسیب های اجتماعی موجود اقدامات درستی  صورت دهند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به تعامل ضعیف شورای شهر تهران با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:  ما در این دوره به ویژه طی یکسال گذشته کسی از اعضای شورا را مشاهده نکردیم که برای پیگیری امورات به مجلس مراجعه کنند. شاید هم مراجعه شان به مجلس کم بوده و به دلیل عدم ارتباط با کمیسیون صنایع، این حضور احساس نشده است. اما باید گفت که ظهور و بروز شورای قبلی در مجلس بیشتر بود و به کرات شاهد حضور مهندس چمران برای پیگیری برخی قوانین شهری در مجلس بودیم.

 

اکبری درباره بازداشتی های گسترده در مجموعه شهری کشور عنوان کرد: این یک آسیب جدی در سراسر کشور است و چرا بستر باید طوری باشد که افراد دست به تخلف بزنند؟ بروز چنین تخلفاتی نه برای نظام خوب است و نه برای مردم. ما در جلسه شورای عالی استان ها نسبت به این قضیه اعتراض کرده ایم که این چه معنایی دارد زمانی که شورای پنجم می خواست تشکیل شود، عنوان می کردند می توانند در سرنوشت مردم و کمک به امورات شهری نقش داشته باشند، اما امروز مشاهده می کنیم بازداشتی های مجموعه شهری در سراسر شهرهای کشور به دلیل تخلفات کمتر از۵  نفر نیست.  بایستی آسیب شناسی صورت گیرد تا دیگر شاهد این اتفاق ها نباشیم.

 

نماینده مردم تهران در خاتمه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی شورای شهر تهران عنوان کرد: امیدواریم مردم اشخاصی دلسوز و کارشناس را انتخاب کنند که بتوانند در عمران و آبادی شهر موفق تر از دیگران باشند. ضمن اینکه مومن و مردمی و دنبال رتق و فتق امور مردم باشند نه مانند آقای روحانی که زمانی خود  را مردمی می دانست اما معلوم نیست امروز چه بلایی سر مردم آورده است!

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۶۹۶
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha