شهبازی مدیرکل توانمندسازی معلولان بهزیستی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محمدرضا شهبازی، مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۹ به بیش از ۴۸۰ نفر از افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی خدمات توان‌بخشی و به بیش از ۵۰ هزار نفر از افراد در مناطق شهری کم برخوردار از طریق توان‌بخشی مبتنی بر جامعه شهری ارائه شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۷۰ صندوق مالی خرد با عضویت ۴ هزار نفر از افراد دارای معلولیت واجد شرایط راه‌اندازی شد. همچنین در فعالیت مناسب‌سازی منزل و خودرو افراد دارای معلولیت ۱۷ هزار و ۳۴۰ منزل را بیش از ۲ هزار مورد از خودروهای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شد.

شهبازی با اشاره به حمایت‌های مالی از دانشجویان گفت: این حمایت از طریق پرداخت شهریه دانشجویان صورت می‌گیرد که در سال گذشته به بیش از ۱۳ هزار و ۶۶۰ نفر دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی کمک‌هزینه شهریه دانشجویی پرداخت شد و به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به صورت‌ترمی مشوق‌های مالی پرداخت شد.

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در سال ۹۹، ۷۸ هزار نفر از دانش آموزان دارای معلولیت از کمک‌هزینه‌های تحصیلی برخوردار شدند. همچنین در حمایت از تردد افراد دارای معلولیت در بخش پرداخت کمک‌هزینه برای ترددهای شغلی، آموزشی، درمانی و ورزشی و اوقات فراغت بیش از ۶۷ هزار نفر مورد حمایت‌های مالی قرار گرفتند.

وی افزود: در سال گذشته اقدامات لازم برای دریافت پلاک ویژه معلولین برای یک هزار و ۶۷۴ نفر انجام شد که درمجموع در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت دارای پلاک ویژه معلولین هستند. برای ۱۸۹ نفر متقاضی طرح ترافیک شهر تهران بیش از ۵۵ هزار روز بر طرح ترافیک تهیه و ارائه شد.

شهبازی بیان کرد: برای بازنشستگی پیش از موعد افراد دارای معلولیت، ۱۲۰ نفر از افراد متقاضی مورد ارزیابی و اقدامات لازم برای بهره‌مندی از این امتیاز قرارگرفته‌اند.

وی در مورد بهره‌مندی افراد از معافیت سربازی معلولان بیان کرد: اقدامات لازم برای بیش از ۴ هزار نفر افراد در کمیسیون‌های معافیت پزشکی معافیت سازمان با همکاری ناجا در حال انجام است.

وی اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه سازمان با سازمان بیمه سلامت برای بهره‌مندی بیش از یک‌میلیون و ۶۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحقیق سازمان که دارای دفترچه بیمه سلامت هستند از خدمات ۹ گانه تعریف‌شده ستاره‌دار توان‌بخشی صورت گرفته بسیار مؤثری بود و درواقع برای سال ۱۴۰۰ بسیاری از مشکلات درمان توان‌بخشی افراد دارای معلولیت را مرتفع کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۶۸۰
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha