۴۳۰۹۰۸
 

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس درباره فرآیند تایید صلاحیت کاندیدهای شورای شهر مطرح کرد: کار هیئت های اجرایی در حوزه شهری تمام شده است و اکنون در اختیار هیئت های نظارت قرار دارد . این هیئت ها یک هفته وقت فرصت خواهند داشت تا نتایج بررسی ها خود را اعلام کنند و در مرحله بعد نیز کاندیدها طی یک بازه زمانی مشخص می توانند اعتراض خود را نسبت به اعلام نتایج اعلام کنند.

 

جوکار با بیان اینکه بررسی صلاحیت های افراد مشخص خواهد کرد چه اتفاقی در طول این چهار سال افتاده است، به آمار بازداشتی های صورت گرفته در مجموعه شوراهای شهر و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در طی این مدت بیش از هزار نفر به دلیل تخلفات بازداشت شده اند و اطلاعات درباره اینکه چه تعداد از این بازداشتی ها منجر به زندان شده در اختیار قوه قضائیه است. ضمن اینکه تخلفات صورت گرفته در تهران بیشتر در حوزه شهرداری ها رخ داده است.

 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه به اهمیت انتخابات شوراهای شهر پرداخت و عنوان کرد: انتخابات شورای شهر بدلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری متاسفانه تحت الشعاع این فضا قرار گرفته و جنبه سیاسی پیدا کرده است.

 

جوکار با بیان اینکه شورای شهر نهادی مردمی برای خدمت رسانی به مردم است، گفت: اگر اعضای شوراها به معنای واقعی کلمه عنصر «خدمت» را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، قطعا موفق می شوند. اما اگر رویکردشان به سمت مسائل سیاسی باشد و رانت خواری و ریزه خواری در آنها  رسوخ پیدا کند، کارآمدی لازم را نخواهند داشت و نهایتا تعطیل می شوند و به وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم دچار می شوند.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان بیان کرد: امیدواریم مردم در انتخابات پیش رو به عملکرد، روحیه جهادی و انقلابی، پاکدستی و روحیه خدمات رسانی افراد توجه کنند تا شورای کارآمدی داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۶۵۰
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha