Negar_۲۰۲۱۰۴۱۰_۲۰۴۸۱۸
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر در اکثر استان‌ها شیب تندی از بیماری را شاهد هستیم و حتی استان‌هایی هم که تازه از موج قبلی کرونا رهایی یافتند در حال پیشروی به سمت موج جدیدی از بیماری هستند تا جایی که ۲۵۷ شهر در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و تنها ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

امروز نیز ۲۵۸ نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که بخش قابل توجهی از این مرگ و میرها، شهروندان تهرانی هستند.  در همین راستا صبح امروز محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «متاسفانه در تهران از عدد ۱۵ قربانی در روز به بالاتر از ۷۰ فوتی رسیده ایم و احتمالاً این رقم بالاتر هم خواهد رفت.» همچنین وی در ادامه از مردم خواست کمتر از وسال حل و نقل عمومی استفاده کنند!

برای کنترل این اوضاع در نهایت افزایش محدودیت‌ها و تعطیلی ۱۰ روزه مشاغل بر اساس رنگبندی شهرها تصویب شد و از روز گذشته، شنبه ۲۲ فروردین ماه تعطیلی ۱۰ روزه ی تهران به علت پیک چهارم کرونا آغاز شد. تعطیلی که پیش از آغاز جاده ها و بزرگراه های تهران را شلوغ کرد و تعداد زیادی از شهروندان ایرانی به جای قرنطینه خانگی، سفر را انتخاب کردند!

برخی از کارمندان یک روز درمیان به سر و کار می روند، شرکت‌های خصوصی به روند کاری خود ادامه می دهند و حتی مراسم ها، نشست خبری مسئولان و حتی جلسات علنی شورای شهر تهران و... به قوت خود باقی است و برگزار می شود!

همچنین می توان گفت در روند کاسب های تهرانی خلل چندانی ایجاد نکرده است، بسیاری از مغازه ها کرکره های خود را نیمه باز گذاشند و با حضور مشتری این کرکره ها بالا می رود!

به گزارش خبرنگار تهران پرس، عصر روز گذشته که اولین روز تعطیلی تهران بود، جمعیت در پیاده رو پاساژ علاالدین و چارسو خیابان حافظ حتی از روزهای گذشته نیز بیشتر بود و حنی دستفروشان نیز همانند روزهای عادی به کار خود ادامه می دهند.

در این میان تعداد اندکی از مغازه داران برای حفظ جان خود و دیگر شهروندان دست از کسب و کار کشیدند.

دستگاه های  نظارتی چه می کنند؟ 

پیش از شروع تعطیلات ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت فعالیت صنوف در شرایط قرمز کرونایی، نکاتی را متذکر شد و گفت: نظارت بر تعطیلی بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول این کار وزارت صمت و اتحادیه‌های ذیربط هستند. اما این روزها خبری از نظارت وزارت بهداشت، وزارت صمت و حتی اتحادیه ها نیز نیست!

به گفته یکی از کارشناسان حوزه سلامت، در تهران تنها ۷۰۰نفر کارشناس سلامت داریم که این افراد نیز هیچ اهرم قانونی برای مقابله با متخلفین را ندارند! بنطر می رسد برای مدیریت پیک چهار کرونا در کشور هیچ عظم جدی وجود ندارد و این مردم هستند که برای حفظ جان خود و عزیزانشان با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۵۶۳۲
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha