محسن هاشمی
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس محسن هاشمی رییس شورای شهرتهران درجمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات در خصوص طرح جامع پسماند از سال ۹۷ آغاز شده بود که امروز به تصویب رسید. متن این طرح از سوی شهرداری در قالب لایحه به شورای شهر تقدیم شده بود که دارای ۲۲ ماده و تعدادی تبصره و پیوست بود.

وی افزود: طرح جامع پسماند در شورای شهر پایتخت به تصویب رسید، از صدا و سیما و دیگر رسانه ها تقاضا داریم این طرح را به خوبی برای مردم شفاف کنند، با کارشناسان، اعضای شورا و مدیران شهری در این خصوص تهیه شود.

رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در شورا بعد تخصصی مطرح و مورد بررسی قرارگرفت، بعد اجرایی این طرح باید به خوبی برای مردم تبیین شود. از شهرداری تقاضا داریم در فرصت باقی مانده این طرح را اجرایی کند.

هاشمی در ادامه بیان کرد: کاهش میزان زباله و تفکیک آن در پسماند مهم است، همچنین کاهش زیر آب زباله وانتقال آن به خارج از شهر نیز مهم است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابر اعلام بهشت زهرا (س)، متاسفانه در تهران از عدد ۱۵ قربانی در روز به بالاتر از ۷۰ فوتی رسیده ایم و احتمالاً این رقم بالاتر هم خواهد رفت. هرچند که مردم باید رعایت کنند اما راه حل اصلی موضوع واکسن است و امیدواریم که واکسیناسیون عمومی جدی گرفت شود. امیدواریم این رقم اندکی که در کشور واکسن دریافت کرده اند افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: حمل و نقل عمومی نیز مهم ترین محلی است که در شیوع کرونا تاثیر دارد. البته بر اساس داده ها اگر زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، کم تر از ۲۰ یا ۱۵ دقیقه باشد می تواند در کاهش شیوع موثر باشد. اما حضور بیشتر در ناوگان عمومی خطر شیوع را بیشتر می کند. از مردم می خواهیم که کم تر در وسایل حمل و نقل عمومی حضور داشته باشند تا از پیک شیوع ویروس عبور کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۶۲۳
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha