۲۷۲۱۲۵۱
به گزارش گروه سیاسی تهران پرس، «محمد سلیمانی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم با اشاره به اینکه با پدیده ای مواجه هستیم که جان و مال مردم امروز در فضای مجازی به استعمار گرفته شده است گفت: رسانه یکی از ارکان اصلی حکومتی است زیرا افکار عمومی را می سازد؛ اگر جریانی بتواند افکار عمومی را به یک سمت و سویی بکشاند آن جریان در جامعه حاکم می شود.

وی با بیان اینکه استعمار مجازی در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شکل گرفته است تصریح کرد: فضای مجازی به عنوان یک رسانه اطلاعات را جمع آوری کرده و براساس آن سیاست هایی طراحی شده و دوباره بازخورد به جامعه می شود تا جامعه به سمت و سوی خاص هدایت شود که عمدتا جنبه فریب دارد.

سلیمانی با اشاره به اینکه استعمار مجازی نه تنها در ایران بلکه در جوامع غربی نیز در حال گسترش است تصریح کرد: حاکمیت فضای مجازی در اختیار هر کس باشد آن فرد یا حکومت تاثیر گذار بر روی افراد، مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با طرح این سوال که حقیقتا هدایت فضای مجازی در دنیا امروز در اختیار چه تفکری است و چه کسانی آن را هدایت می کنند عنوان کرد: بدون شک حاکمیت شبکه های مجازی با دولت آمریکاست به گونه ای که جوامع اروپایی نیز تحت تاثیر نفوذ آمریکا در فضای مجازی هستند و آزادی خواهان اروپایی هم نسبت به اینکه فرهنگ، زبان و تفکرات آنها توسط حاکمیت آمریکایی شبکه های مجازی در حال تغییر است معترض هستند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه کشورهای مختلف تلاش می کنند در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست به استقلال برسند گفت: باید در حوزه فضای مجازی نیز این تلاش برای رسیدن به استقلال صورت گیرد؛ به طوری که دربسیاری از کشورهای دنیا در شرق و غرب با شکل گیری شبکه های ملی از استعمار فضای مجازی رها شدند.

سلیمانی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما هر مسئله مهم و تخصصی که مطرح می شود به سرعت آن را سیاسی می کنند تا به مقاصد خاص دست پیدا کنند ادامه داد: موضوع شبکه ملی اطلاعات در سال  ۸۵ زمانی که مسئولیت وزرات ارتباطات را بر عهده داشتم مطرح شد زیرا می دانستیم که مشکلات امروزی به وجود خواهد آمد از این رو عقیده داشتیم باید کشور بر مرزهای مجازی خود حاکمیت داشته باشد همانطور که بر مرزهای جغرافیایی خود حاکمیت دارد؛ باید مرزهای مجازی کنترل شود تا افرادی که می خواهند در حوزه اقتصادی، مالی ، سیاسی و فرهنگی در فضای مجازی فعالیت کنند کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه حتی دو همسایه هم مسائل شخصی در خانه خود دارند که به صلاح نیست دیگران بفهمند تاکید کرد: در کشوری مانند ایران هم مسائلی هست که باید حراست شود تا فقط مردم کشور و مسئولان داخلی از آن با خبر شوند و در اختیار بیگانگان قرار نگیرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه وقتی شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردیم برخی رسانه ها شدیدترین هجمه ها را علیه وزارت ارتباطات مطرح کردند تا جلوی این اقدام گرفته شود تاکید کرد: نزدیک ۱۵ سال از آن زمان گذشته است و هیچ اتفاقی در این حوزه صورت نگرفته است زیرا آمریکا افکار عمومی ایران را در فضای مجازی هدایت می کند و اگر دولت بخواهد اقدامی در حوزه شبکه ملی اطلاعات انجام دهد عوامل تحت تاثیر آمریکایی فعال شده و چوب لای چرخ می گذارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم با اشاره به اینکه امروز همه چیز بر پایه فضای مجازی اداره می شود ادامه داد: نیاز داریم تا نسبت به فضای مجازی استقلال، آگاهی و تسلط پیدا کنیم؛ این اتفاق البته بالاخره انجام خواهد شد زیرا مردم متوجه می شوند که چقدر از سوی فضای مجازی مورد حمله دشمن هستند؛ همین حالا هم تا حدود زیادی متوجه شدند که در حوزه قاچاق، به هم ریختگی بازار های سرمایه ای، کرونا، فرهنگی انتخابات تا چه اندازه به مردم از طریق فضای مجازی رها شده آسیب رسیده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه جریان حامی مردم در شبکه های مجازی محدود و فیلتر می شوند عنوان کرد: در جریان شهادت سردار سلیمانی همه مردم دیدند که تصاویر وی چگونه در اینستاگرام و توییتر فیلتر شد؛ همین حالا اگر تصویری از شهید سلیمانی یا شهید ابومهدی در شبکه های اجتماعی پست شود بالافاصله برای آن کاربر اخطار صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه با استقلال ملت ها در حوزه مجازی به شدت در حال مبارزه هستند گفت: می خواهند دهکده جهانی با مدیریت آمریکا را در دنیا به وجود آورند و بستر آن را فضای مجازی قرار دهند.

سلیمانی با اشاره به اینکه باید دولت، مجلس و قوه قضائیه بنا به مسئولیت های خود اقدامات اساسی در این حوزه انجام دهند تصریح کرد: دولت باید راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به طور جدی دنبال کند، مجلس هم باید براساس شان نظارتی و قانون گذاری خود دولت را مجبور به انجام این مهم کرده و نسبت به راه اندازی زیرساخت های مجازی نظارت داشته باشد ضمن اینکه قوه قضائیه هم نسبت به تخلفاتی که در این حوزه صورت می گیرد به عنوان خطری که کشور را تهدید می کند ورود کند.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی علیه کشورمان در بستر فضای مجازی در حال شکل گیری است ادامه داد: اگر دولت معتقد است که جنگ اقتصادی علیه کشور در حال شکل گیری است باید بداند که عمده این جنگ در بستر فضای مجازی در حال شکل گیری است و باید برای آن اقدام جدی انجام دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مجوز شبکه های مجازی برای فعالیت بر روی اوپراتورهای داخلی گفت: مجوز به تنهایی کافی نیست؛ مجوز لازم است اما بحث اصلی اراده دولت است متاسفانه اراده دولت در جهت ایجاد یک حاکمیت برای شبکه ملی اطلاعات نیست.

سلیمانی با اشاره به اینکه دولتمردان کلاب هوس را در آستانه انتخابات راه اندازی می کنند اما این نگاه به فضای مجازی در پایین ترین سطح ممکن است تصریح کرد: باید به فضای مجازی در طراز منافع ملی نگاه کرد؛ مسیر و حرکت و برنامه ریزی و اراده دولت باید به سمتی باشد که جمهوری اسلامی ایران بر فضای مجازی خود حاکمیت پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری راه دانا وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت بسیار سیاسی کار است خاطرنشان کرد: دولتی که دو تا سه ماه از دوره مسئولیتش باقی مانده تازه وارد کلاب هوس شده و می خواهد با مردم ارتباط برقرار کند، این نوعی فریب است در حالی که باید مرزها را ترسیم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را در فضای مجازی مشخص کند که حاصل آن ایجاد آرامش و امنیت برای مردم و کشور است؛ کنترل فضای مجازی از دخالت بیگانگان در مسائل مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد کشور جلوگیری می کند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۶۲۲
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha