دستگیری
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق که با اطلاع از نبود کارفرمایش، از منزل وی به‌دفعات مختلف سرقت کرده بود خبر داد و گفت: در این رابطه مال‌خر اموال مسروقه نیز دستگیر شد.

وی افزود: ۱۹ آذرماه سال گذشته پرونده‌ای از کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم با موضوع سرقت از منزل به دادخواهی خانمی به این یگان ارجاع شد شاکی اظهار داشت، حدود دو ماه منزل خود را به همراه خانواده واقع در خیابان شوش به‌قصد عزیمت به شهرستان، ترک و پس از مراجعت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق تخریب قفل درب وارد ساختمان شده‌اند و مقادیری اموال از قبیل لوازم منزل، یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک فقره چک‌بانکی، ساعت مچی و... با ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال سرقت کرده‌اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی عنوان کرد: بررسی موضوع در دستور کار عوامل تخصصی تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت و بدواً کارآگاهان برای انجام تحقیقات محلی و میدانی و همچنین بازدید محل سرقت به محل جرم عزیمت کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان در پالایش اطلاعات به‌دست‌آمده به دست آوردند که سرقت توسط فردی به نام سهراب انجام‌شده است، تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که متهم در مخفیگاه و پاتوقش تردد ندارد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با این موضوع برابر اعلام شاکی پرونده، چک مسروقه توسط شخصی به بانک ارائه شده که مشخصات فرد ارائه دهنده چک مسروقه اخذ و با دستور قضائی از وی دعوت شد تا به پایگاه ششم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سرهنگ کنجوریان توضیح داد: ارائه دهنده چک بیان کرد، دارای کارگاه تولیدی است و چک توسط یکی از کارگران وی بنام سمیرا به او واگذار شده است که متعاقب آن سمیرا اظهار کرد، چک را همسرش نوید که در حاضر در زندان بسر می‌برد به او داده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در استعلام انجام‌شده به دست آمد نوید اخیراً به اتهام مصرف مواد مخدر روانه زندان شده است، اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضایی متهم از زندان تحویل و برای انجام تحقیقات در اختیار قرار گرفت که در تحقیقات محموله بیان داشت چک و گوشی را از شخصی بنام سهراب که دوست وی دریافت کرده است و او نیز به اتهام مصرف مواد مخدر دستگیر و در زندان تحمل حبس است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: سهراب نیز طی هماهنگی از زندان تحویل، در تحقیقات تکمیلی به سرقت از منزل شاکی معترف شد و بیان داشت کارگر همسر شاکی است که به دلیل اطلاع از نبود شاکی و خانواده وی طی چند مرحله و به‌تدریج اقدام به سرقت و خروج اموال از منزل شاکی کرده و سرقت را به‌تنهایی انجام و اموال را پس از سرقت به افراد رهگذر در میدان شوش فروخته است و قادر به معرفی مال‌خر نیست.

وی اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی، پرونده به همراه متهمان به دادسرا ارسال و هر دو متهم با قرارهای تأمین مناسب روانه زندان شدند.
کد خبر: ۵۴۴۸
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha