۲۰۲۰۱۱۱۰۱۹۵۸۴۷۰۲۲۵
محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارسیاسی تهران پرس با اشاره به اهمیت انتخابات آتی بالاخص انتخابات شوراهای شهر عنوان کرد: شوراهای شهر به عنوان پارلمان های محلی می تواند در خدمات رسانی در شهرها بسیار اثرگذار باشند، به ویژه در شهر تهران که بودجه و اعتبارات آن با یک پنجم بودجه عمرانی کل کشور برابری می کند.

 

عضو  کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  در ادامه افزود: ازهمین رو اگر در دور جدید افراد متخصص، متعهد و پایبند به ارزشها و کارآمد وارد شوراها شوند مطمئنا می تواند جایگاه بسیار تاثیرگذاری برای کشور داشته باشد.

 

آصفری تاکید کرد: نگاه در انتخابات شوراها نباید یک نگاه سیاسی باشد. چرا که شوراهای شهر جای کارهای سیاسی نیست بلکه مکانی برای اقدامات اجتماعی، آموزشی، عمرانی و خدمات رسانی به مردم است. لذا اگر نگاه شوراها سیاسی باشد می تواند شوراها را از کارآمدی دور کند.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس عملکرد شورای شهر فعلی بیان کرد: در سطح کلان، شوراهای این دوره نتوانستند کارآمد و فعال باشند، نه فقط شورای شهر تهران بلکه همه شوراها به جای اینکه نگاه عمرانی داشته باشند به نگاه ها و برنامه های سیاسی آلوده شدند به ویژه کلان شهرها که نتوانستند از آن اعتبارات و جایگاهی که دارند به نفع مردم استفاده کنند. لذا نمره خوبی را نمی توانند در این دوره کسب کنند.

 

آصفری  در پایان به بازداشتی های صورت گرفته در مجموعه شهرداری ها و شوراهای شهر نیز اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه حجم بازداشت ها گسترده بوده به نحوی که در برخی از شهرها همه اعضای شورا دستگیر شده اند. این حجم از بازداشتی ها و تخلفاتی که در این دوره از شوراهای شهر شاهد بودیم در هیچ کدام از چهار دوره قبل وجود نداشته است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۳۹۰
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha