photo_2021-04-03_12-41-34
 

محسن علیجانی زمانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و مشارکت حداکثری عنوان کرد: مشارکت در انتخابات در سرنوشت کشور موثر است. نقشه های دشمنان این نظام را  که درصدد ضربه زدن به امنیت کشورند خنثی می کند. ضمن آنکه موجب تقویت نظام می شود. نشان از فرهنگ بالای مشارکت مردمی در امور سیاسی و فرهنگی کشور دارد و  طبیعتا سوءاستفاده دشمنان را کم خواهد کرد. از همین رو هرچه از میزان مشارکت مردم کاسته شود هجمه های امنیتی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی به کشور بیشتر خواهد شد.

 

 

رویکرد شورای شهر تهران تاثیرگذار بر شوراهای شهر کشور

 

علیجانی با بیان اینکه امیدواریم حضور حداکثری مردم باعث خیر و برکت برای کشور می شود، به اهمیت انتخابات شورای شهر نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهرها مظهر و جایگاه حضور مردم اند و نشان می دهد که اداره کشور در جمهوری اسلامی از بالاترین لایه حاکمیتی تا لایه های پایین تر بر اساس رای و متکی بر انتخاب مردم است.

 

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کلانشهر تهران نیز به عنوان پایتخت کشور و به جهت اینکه متاسفانه خواسته یا ناخواسته نزدیک به هشتاد درصد ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در آن متمرکز شده، نماد و پرچمی است برای کل کشور که رویکردهای شورای شهر آن می تواند بر تمام شوراهای کشور موثر باشد. از همین رو ضمن مشارکت حداکثری در انتخابات آتی شورای شهر باید در انتخاب افراد نیز دقت شود.

 

 

نمره عملکرد شورای شهر پنجم تهران ۱۳ است

 

نماینده سابق مردم تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس درباره عملکرد شورای شهر دوره پنجم نیز اظهار داشت: در مجموع از نمره ۲۰، نمره ۱۳ ، ۱۴ را به شورای شهر می دهم. به این دلیل که شورای شهر تهران با تغییرمدیریتی روبرو بوده و سه شهردار به دلایل مختلف تغییر کرد. شاید از بعد اجرایی تمرکز مدیریتی ایجاد نشد و خروجی ها نیز طبیعتا ضعیف شد که البته این موضوع آسیب شناسی خودش را دارد. ضمن آنکه شورای شهرتهران نتوانست به خوبی اولویت های خود را تعیین کند تا انرژی خود را روی آنها متمرکز کند. لذا در پیشبرد این اولویت ها موفق نشد، آن خروجی که مورد توجه مردم باشد و به طور گسترده به چشم مردم بیاید، کسب کند.

 

 

خلاء نظارت و گستردگی مجموعه شهرداری و شورای شهر ؛ عامل پیدایش تخلفات

 

علیجانی درباره چرایی بازداشت های صورت گرفته در شورای شهر و شهرداری تهران نیز عنوان کرد: باتوجه به گستردگی  مجموعه شورای شهر و شهرداری مواردی از این تخلفات صورت می گیرد که نباید چیز عجیبی بدانیم. شهرداری نیز جایی است که چه حواست جمع باشد چه نباشد، این اتفاق می افتد و صرف یکی دو مورد نباید کل شورای شهر را زیر سوال بریم.

 

نماینده سابق مردم تهران در ادامه این اظهارات خود عنوان کرد: خلاء نظارت نیز یکی از عوامل پیدایش این تخلفات است. گاهی یک مسئولی در مسند مسئولیت خود احساس می کند که مبسوط الید و رهاست و هر تصیمی که بخواهد، می تواند بگیرد. مطالبه مردم نیز این است که بر عملکرد مسئولان در زمان مسئولیتشان نظارت صورت گیرد که در این راستا بایستی این نظارت ها افزایش و تقویت یابد و شورای شهر بعدی نیز  نظارت ها را بر انتصابات شهردار بیشتر کنند.

 

 

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۵۳۷۴
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha