mirsalim
به گزارش گروه سیاسی تهران پرس، سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تحلیل شرایط کشور و الزامات دولت آینده، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ ضمن این‌که نویدهای خوبی در بردارد، درایت و تلاش مضاعفی را طلب می‌کند تا ان‌شاءالله قرین موفقیت شود.

وی با بیان اینکه در میان شروط موفقیت دو شرط لازم است، تصریح کرد: دولت آینده در عین ضرورت شناخت داشتن از شرایط حاکم بر کشور و فضای بین‌المللی و لزوم تدوین برنامه مناسب برای چاره‌جویی مشکلات موجود، باید هرچه دارد، از آبرو و توانایی و کاردانی و قدرت مشورت و انعطاف و دوراندیشی، همه را بکار گیرد و آماده باشد که اصلاً قدر زحمات او را نشناسند و حتی آماج همه گونه ناسزایی بشود و در یک‌کلام برای فدا شدن مهیا شود و نه برای کسب نام و نان.

وی ادامه داد: اصلاً کسانی که در فکر ارضای شهوت ریاست‌طلبی و وزارت خواهی هستند وارد این میدان نشوند، زیرا چیزی نصیبشان نخواهد شد. انقلاب ما در شرایط امروز در همهٔ سطوح جانباز نیاز دارد.

میرسلیم، تأکید کرد: دولت آینده ابتدا باید با دقت خزانه را از دولت دوازدهم تحویل بگیرد و هر وزارتخانه وضع موجود خود را به‌طور دقیق گزارش دهد و با تأییدیهٔ دیوان محاسبات تحویل وزیر آینده بدهد.

وی گفت: اگر نقطهٔ شروع کار دولت آینده روشن نباشد هیچ‌گاه نخواهد توانست از عملکرد خود دفاع کند. این‌ها غیر از کلیاتی است که همه می‌دانند و برای آنها باید در فکر راه‌حل فوری بود، یعنی، سقوط بی‌سابقه ارزش پول ملی و رشد فاجعه‌بار نقدینگی و تورم فلج‌کننده و فروپاشی بازار سهام و اوراق بهادار و بی‌اعتمادی مردم به آن و خصوصاً خطر جدی کسر بودجه معتنابه به دلیل واهی بودن بسیاری از درآمدهای منظور شده در قانون بودجه.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آینده خواب و خوراک نخواهد داشت، وقت سر خاراندن هم نخواهد یافت، در شرایط انقباضی، خروج از رکود و رونق دادن به اشتغال مولد و رفع موانع کسب‌وکار و پاسخگویی به توقعات و مطالبات رو به افزایش و بر حقّ مردمی و بریدن دست مفسدان و ریشه‌کنی فرآیندهای فسادزا، از پس هرکسی برنمی‌آید؛ هزار نکته غیر از حُسن می‌باید!

میرسلیم به نقش مردم و همکاری آنها با دولت اشاره کرد و گفت: همراهی مردم با دولت و فرصت دادن به دولت برای اقدام به ترتیب اولویت و اعتماد کردن به اقدامات ضربتی و اضطراری، که ممکن است چند ماه دیگر صبر و تحمل نیاز داشته باشد تا تمام آثار مثبت و امیدبخش خود را ظاهر کند.

وی ادامه داد: عدم توجه به لزوم مراعات اولویت‌ها و به‌ضرورت اقدامات سنجیده باعث اتلاف بیت‌المال و درنهایت نارضایتی بیشتر خواهد شد. مردم مظلوم و شریف ما باید توجه داشته باشند که هشت سال آزگار فرصت سوزی را یک‌شبه نمی‌توان جبران کرد و هرکس چنان توقعی را دامن زند، خیانت به مردم کرده است.

میرسلیم ابراز امیدواری کرد که این گره پیچیده را ان‌شاءالله می‌توان باز کرد اما با سرانگشت درایت و پایمردی و شکیبایی و همدلی. البته ما در مجلس سعی می‌کنیم راه آینده را تا آنجا که می‌توانیم و در اختیارمان است، هموار کنیم که دوران گذار هرچه زودتر و با نتیجهٔ مثبت به نفع مردم، خصوصاً گروه‌های آسیب‌پذیر، سپری شود. تمام این‌ها منوط به آن است که انتخاب آینده درست انجام گیرد و اشتباهات گذشته تکرار نشود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۳۷۶
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha