۶۲۳۲۷۹۹_۴۴۰
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جانشین پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک نفر کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد که به بهانه داشتن نفوذ در ادارات دولتی می‌تواند برای افراد خودرو خارجی وارد نماید.


سرهنگ کارآگاه "داود فرد" گفت: اواخر بهمن ماه سال گذشته یک فقره پرونده کلاهبرداری به دادخواهی خانمی از شعبه چهار بازپرسی دادسرای ناحیه ۸ تهران جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل شد.


 سرهنگ فرد افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود که شخصی به هویت فرید با شاکیه آشنا شده و با بهانه ازدواج به وی نزدیکتر شده و خود را یکی از مسئولان یکی از ارگان‌ها و فرد بسیار با نفوذ معرفی کرده و اظهار داشته می تواند برایشان خودرو خارجی وارد نماید که بواسطه این ترفند با جلب اعتماد شاکیه اقدام به اخذ مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان از وی کرده است.


 فرد ادامه داد: با گذشت ۶ ماه و پیگیری شاکیه از خودروها، شخص کلاهبردار بهانه‌های واهی مبنی بر اینکه خودرو‌ها در گمرک است به شاکیه اعلام می‌کرد و در نهایت مشخص شد هیچ گونه خرید و وارد کردن خودرو در کار نبوده و شخص خواستگار کلاهبرداری بیش نبوده که با وعده‌های کذب و اغفال شاکیه اقدام به کلاهبرداری کرده است.


 کارآگاه فرد تصریح کرد: با آغاز تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی، هویت فرید مورد شناسایی قرار گرفت و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد وی به همین شیوه از چند نفر دیگر کلاهبرداری کرده است. باهماهنگی بازپرس پرونده فرید طی یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش واقع در شمال شهر دستگیر و در همان لحظه به کلاهبرداری از شاکیه معترف شد.


سرهنگ کارآگاه داود فرد گفت: در ادامه تحقیقات، تاکنون ۱۲ نفر مالباخته دیگر مورد شناسایی قرار گرفته اند و تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۲۹۲
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha