۲۰۲۰۰۵۱۰۳۳۶۳۲۵۳۶۲۱
غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تهران پرس، با اشاره به عدم فضاسازی مناسب شهری در ایام نیمه شعبان توسط شهردای تهران، عنوان کرد: اگر کم کاری مسئولان شهری به این بهانه است که این حرکت مردمی است و شهرداری نباید اقدامی در این خصوص انجام دهد، پس بودجه ای که برای گرامیداشت شعائر اسلامی برای شهرداری تخصیص داده شده، برای چه موردی هزینه می شود؟

 

وی در ادامه توضیح داد: ما گاهی اوقات شاهد این هستیم که بنرهایی از شخصیت های فرهنگی و هنری کاملا ناشناخته در ابعاد وسیع و در سطح شهر تهران نصب می شود. چگونه است در این موارد هم بودجه لازم وجود دارد، هم نیازی به اقدام مردمی نیست و خود مسئولان شهری در این خصوص دست بکار می شوند؟

 

نماینده مردم تهران با تاکید براینکه مسئولان شهری برای انجام اقدامات در زمینه بزرگداشت مناسبت های ملی _ مذهبی بهانه تراشی می کنند، گفت: شهرداری که امکانات و بودجه لازم را برای بزرگداشت شعائر اسلامی دارد و مدعی است درخصوص مواردی که به مردم ارتباط دارد،  احساس مسئولیت می کند. پس در این زمینه چرا اقدامی انجام نمی دهد.

 

رضوانی با اشاره به اقدامات خودجوش مردمی در پاسداشت و استقبال از اعیاد شعبانیه و مناسبت های مذهبی اظهار داشت: خوشبختانه مردم علی رغم این شرایط سخت در این زمینه طبق روال سال های گذشته  به صورت خودجوش و به نحو احسن انجام وظیفه کردند و کم نگذاشتند، اما مسئولان شهری در این راستا نباید به بهانه های واهی مانع این اقدامات مردمی شوند و اجازه فعالیت به آنها داده شود.

 

نماینده مردم تهران در خاتمه با اشاره به رویکرد متناقض مسئولان در شرایط کرونایی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان به صورت گزینشی برخورد می کنند، به نحوی که درباره برگزاری مراسمات مذهبی با توصیه های نابجا و غیر علمی مانع برگزاری چنین مراسماتی می شوند. اما در موارد دیگر به گونه ای عمل می شود که گویا کرونا اصلا وجود ندارد. این در حالی است که متدینین اثبات کرده اند، بیش از سایر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۲۹۳
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha