مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: ۴۵۰۰ نفر از زندانیان استان تهران از مرخصی نوروزی بهره‌مند شده و این ایام را همراه خانواده‌شان می‌گذرانند.
۳۱۵۹۵۳۰

مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: ۴۵۰۰ نفر از زندانیان استان تهران از مرخصی نوروزی بهره‌مند شده و این ایام را همراه خانواده‌شان می‌گذرانند.



به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: در اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه، باقری کنی معاون بین‌الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز القاصی مهر دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، وضعیت رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را بررسی کردند.



به گزارش ایسنا، سید حشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: هدف ما اصلاح و تربیت و ارایه راهکارهای علمی جهت عدم تکرار جرم و بازگشت سالم مددجویان به کانون خانواده و جامعه است.



وی تصریح کرد: بر این اساس و در اجرای برنامه تحولی قوه قضائیه و طرح پایش زندانیان، مقامات عالی قضایی و قضات به طور مستمر از زندان‌های استان بازدید می‌کنند تا ضمن بررسی وضعیت رفاهی و بهداشتی زندانیان، تا حد امکان تخفیفات قضایی قانونی در مورد افراد واجد شرایط اعمال شود و فردی بی جهت در زندان نماند.



وی ادامه داد: طی اولین روزهای ایام تعطیلات سال نو، معاون راهبردی قوه قضائیه، معاون بین‌الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز دادستان تهران طی دیدارهای جداگانه، وضعیت رفاهی و قضایی مددجویان بازداشتگاه اوین را بررسی کردند.



حیات الغیب همچنین گفت: روند حضور مقامات عالی قضایی و نیز قضات در زندان‌ها موجب آرامش زندانیان می‌شود و از سوی دیگر نگرانی خانواده‌ها نیز کاهش می‌یابد و همین امر موجب ارتقای امور اصلاحی و تربیتی در زندان شده، با انگیزه بهتری در کلاس‌های مختلف آموزشی مانند فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی حاضر می‌شوند.



وی در پایان گفت: طی دیدارهای صورت گرفته در ایام پایانی سال گذشته و هفته اول تعطیلات سال نو، تا حد امکان احکام مرخصی یا آزادی مشروط صادر شده تا مددجویان این ایام را کنار خانواده سپری کنند و در این راستا، ۴۵۰۰ نفر از زندانیان استان از مرخصی نوروزی بهره‌مند شده و این ایام را همراه خانواده‌شان می‌گذرانند.



براساس این گزارش، طی هفته اول سال نو، سید محمدصاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه، علی باقری کنی معاون بین‌الملل قوه و دبیر ستاد حقوق بشر و نیز علی القاصی مهر دادستان تهران با حضور در بازداشتگاه اوین، با مددجویان گفتگو کرده، مشکلات قضایی آنان را بررسی و دستورات لازم را صادر کردند.


 

انتهای پیام /الف
کد خبر: ۵۲۷۷
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha