۲۰۲۱۰۳۲۷_۱۲۴۰۰۱
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران، سید محی‌الدین فاضلیان، سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: نوروز یک فرصت برای تغییر و نو شدن است و برای ما الهام بخش ایده های نو برای تهران ۱۴۰۰ بود.

وی افزود: ۱۴۰۰ نقطه وصل به گذشته به اکنون و آینده است. تهران ۱۴۰۰ یک آستانه تغییر و وصل است و ما به دنبال تغییر محیط مبتنی تهران به شهری انسان محور و پیاده محور هستیم.

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: نگاه اصلی ما در تهران ۱۴۰۰ "جان تو جان شهر" عنوان شد. در اسفند و فروردین سعی کردیم فضای شهر شاد، پرنشاط متفاوت و رنگی باشد. سعی کردیم فضای غم زده و کرونا زده را در نوروز ۱۴۰۰ تغییر دهیم.

فاضلیان تصریح کرد: از ۲۰ اسفند همزمان با مبعث پیامبر آغاز شد و سعی کردیم در۴۴۰ اجرا در سطح شهر تهران برنامه ریزی کرده بودیم که با استقبال مردم همراه بود.

وی ادامه داد: پیرامون ایده وصل از موسیقی نواحی بهره بردیم زیرا موسیقی نواحی و اقوام ریشه در فرهنگ ما دارد. تهران محل رسیدن اقوام بوده و در جال حاضر به خاطر محدودیت کرونا از موسیقی تنوع اقوام استفاده کردیم.

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال ثبت جهانی خیابان ولیعصر است، بیان کرد: بخش عمده موسیقی نواحی در خیابان ولیعصر در حال اجرا است.

وی افزود: امسال تحویل سال متفاوتی در میدان آزادی با همکاری ارتش داشتیم و خاطره متفاوتی داشتیم و پیرامون ایده وصل با حضور گروههای موسیقی نواحی و اقوام در حال اجراست.

وی درخصوص نگرانی‌ها از آسیب رسیدن به بنای برج آزادی گفت: شهرداری دغدغه ابنیه و حفط میراث را دارد و این کار با همراهی نهاد تخصصی اش اتفاق افتاده و توپ‌ها مشقی و صوتی بوده و صرفاً به این جهت که سنت قدیمی را احیا کنیم این رویداد رقم خورد.

سرپرست اداره کل فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ در طول سال ادامه دارد و فضای متفاوت برای ایجاد نشاط و شادی ایجاد شده است.  شهرداری تهران در پی ثبت جهانی محور خیابان ولیعصر است چراکه این خیابان و وجه نمادین دارد که جنوب تهران را به شمال وصل می‌کند.

فاضلیان درخصوص جنجال‌های پیش آمده درباره حذف سیاهی چهره از حاجی فیروز با بخشنامه این معاونت از برنامه‌های نوروزی گفت: معاونت از اختیاراتش برای پرداختن به این مساله استفاده کرده تا به ایجاد یک فضای گفتگو محور با اهالی علم و دانش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در تهران گفتگو کم داریم، ادامه داد: در رویداد تهران ۱۴۰۰ به این موضوع پرداخته شده و به موضوع حاجی فیروز هم نگاه سانسوری نداشتیم و تعلیقی بوده تا به آن از منظرهای دیگر پرداخته شود. چراکه برخی از منظر جامعه شناسی به این مساله رسیده بودند که سیاهی چهره بعد نژادپرستانه دارد.

فاضلیان در پاسخ به انتقادی درخصوص در عدم تغییر در فضاهای شهری در این رویداد ابراز داشت: ما بنایی برای تعیین تکلیفی برای تهران آینده نداریم و تنها یک رویداد برای تغییر فضای بصری شهر بوده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۲۴۶
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha