۹۹۴۵۲۸

به گزارش گروه سیاسی تهران پرس،جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به منابع ارزی بلوکه شده ایران اظهار داشت: حدود ۳۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران که حاصل از فروش نفت خام و میعانات بوده در کشورهای عراق و کره جنوبی بلوکه شده که ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.



 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای آزادسازی این منابع مذاکراتی انجام گرفت اما آمریکا خواستار تنظیم مجدداً برجام بود که نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع و اقتدار کشور نمی‌تواند در بحث‌های موشکی و منطقه‌ای وارد مذاکره شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت قانون تأمین کالای اساسی را آن‌گونه که در مجلس به تصویب رسید اجرا نکرد و مجلس نیز نتوانست بر قانون مصوب خود پافشاری کند افزود: بنده تحقیق و تفحصی در مورد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و کالای اساسی نوشته‌ام که امیدوارم بتوانم این تحقیق و تفحص را طی ۵ الی ۶ ماه به اتمام رسانده و در صحن مجلس ارائه دهم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: دولت در تأمین کالاهای اساسی تخلفات وسیعی انجام داده و عدم تأمین کالای اساسی مردم باعث اعتراض مقام معظم رهبری شد و ایشان به هر سه قوه تذکر دادند که بیشتر به فکر مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه اکنون اطلاعات همه انبارها به روز و میزان و آمار تولید مرغ نیز مشخص بوده و در اختیار دولت است گفت: اگر میزان تولید مرغ پایین بود باید چند هفته‌ مانده به عید واردات انجام می‌شد در صورتی که تولید مرغ در کشور به میزان نیاز جامعه انجام می‌شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه ما می‌توانیم مرغ مازاد را نیز صادر کنیم خاطرنشان کرد: وقتی به دلیل ضعف مدیریتی کنترل بازار بهم می‌ریزد دولت واردات مرغ را در پیش می‌گیرد از طرفی این مسئله دور از ذهن نیست که مافیای واردات تلاطمی را در بازار ایجاد می‌کنند تا دولت تحت فشار قرار گرفته و واردات را انجام دهند.

 


انتهای پیام/الف
کد خبر: ۵۲۱۷
۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha