به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، نشست خبری پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با اصحاب رسانه در خصوص طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ و تبریک نوروزی صبح امروز پنجم فروردین برگزار شد.
۸۰b4c6b6-12e8-4853-a155-ddfb30038d18




به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، نشست خبری پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با اصحاب رسانه در خصوص طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ و تبریک نوروزی صبح امروز پنجم فروردین برگزار شد.







وی گفت: سال گذشته با مشکلات متعدد از جمله شیوع کرونا مواجه بودیم. برای مناسبت های مختلف طرح های متعدد برگزارشد. در آن‌ایام کمک اصحاب رسانه و هنرمندان باعث کاهش مصدومیت ها شد.


وی افزود : دیدگاه وزیر بهداشت در زمینه مهار کرونا، عدم رفت و آمد در سفرها بوده است. بر اساس بررسی های انجام شده کرونا در دورهمی ها منتقل می شود . طرح نوروزی در زمینه بهداشت محیط، تامین دارو و تجهیزات و ... است و ما پوشش همگانی را برای مردم در نظر گرفتیم.


به گفته وی هم اکنون دو و نیم تا سه برابر کارایی نیروی انسانی در اورژانس افزایش یافته است که هدف آن تامین دارو و تجهیزات و در دسترس بودن برای مردم است. از سوی دیگر تامین فرآورده های خونی از اهمیت برخوردار است.


رئیس سازمان اورژانس کشور  ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا امروز ۱۱۰هزار ماموریت انجام شده که ۱۷ هزار ترافیکی و مابقی دیگر حوادث است.


وی ادامه داد: تاکنون ۶۴ پرواز توسط اورژانس هوایی انجام شده است.


رئیس سازمان اورژانس کشور  گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۵۵هزار نفر به مراکز اورژانس مراجعه کرده اند که ۲۷۷هزار و ۹۰۰ نفر مرخص شده اند. در این ایام جراحی های اورژانسی و ۶۶ هزار جراحی الکتیو انجام شده است. بیشترین مراجعات به مراکز درمانی مشکلات تنفسی، قلبی و ... است.


رئیس سازمان اورژانس کشور  افزود: تاکنون ۳۰۰ هزار بازرسی توسط همکاران انجام شده است. ۹هزار واحد صنفی در این اقدام شناسایی شده اند.


کولیوند افزود: ۴فروردین اورژانس ۱۰ هزار ماموریت داشته که بخش قابل توجهی حوادث ترافیکی بوده است.


به گفته وی،۱۴۶هزار و ۱۹۹ تست رپیت روز گذشته انجام شده است. افراد در هر شرایطی می‌توانند با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند .درضمن داروخانه ها در این ایام باز هستند و فرآورده های خونی به شکل مناسب ذخیره شده است.


به گفته وی، افراد در صورت شکایت از اورژانس با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کنند.


رئیس سازمان اورژانس کشور  گفت: اورژانس ریلی و دریایی راه اندازی شده است. تلاش می‌کنیم در سال۱۴۰۰ چ خدمات اورژانس ارتقا یابد.


انتهای پیام/


کد خبر: ۵۲۱۳
۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha