sc40reKAryfe
به گزارش تهران پرس، علیرضا زالی گفت: نتیجه آمارها در بیست و چهار ساعت گذشته حاکی از افزایش ابتلای گروه‌های سنی ۵ تا ۱۷ سال به کرونا است.

وی افزود: در مجموع بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در بخش‌های درمانی استان تهران بستری هستند که ۷۸۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

زالی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۳۷۰ بیمار جدید در بیمارستان در بخش‌های درمانی بستری شدند که از این تعداد حدود ۸۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. همچنین ۲۵ شهروند تهرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند، که این آمار یک سوم مجموع آمار کشوری است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: طبق آمار گزارش شده، شاهد افزایش وسعت درگیری ریوی و ارگان‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به تغییر رنگ استان‌های کشور بر اساس میزان شیوع بیماری، به ویژه استان تهران، گفت: بارها اعلام کردیم شرایط حاکم بسیار شکننده و ناپایدار است و پویایی تغییرات ناشی از گسترش بیماری به گونه‌ای است که شاید ابتناع به یک رنگ بندی در یک بازه زمانی کوتاه، غیرممکن خواهد بود.

به گفته زالی، امروز شهرهای دماوند و فیروزکوه در زمره شهرهای نارنجی قرار گرفتند که به علت افزایش ترددها و توصیه بر سفر نکردن به اینگونه شهرهاست.

وی گفت: همچنین امروز شاهد شکل گیری خوشه‌های جدید بیماری در استان‌های جنوبی، به خصوص استان‌های همجوار با خوزستان بودیم.

زالی با بدحال خواندن حال بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: به دنبال سویه جدید جهش یافته، بیماران بدحال تری به سیستم بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند. این سویه جدید قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و در یک جمع خانوادگی می‌تواند به صورت تصاعدی و لگاریتمی سایر افراد را مبتلا کند.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، حضور طولانی مدت در فضای مسقف و فضای بسته و عدم وجود تهویه مناسب، احتمال انتقال را افزایش می‌دهد.

زالی تصریح کرد: سن بالا در افراد نیز از جمله عوامل پرخطر محسوب می‌شود و کماکان توصیه می‌شود از دید و بازدیدهای حضوری نوروزی اجتناب شود.

وی با بیان اینکه اکثر قربانیان این ویروس مرموز افراد مسن هستند، گفت: هر دورهمی می‌تواند یک عامل برای شکل گیری خوشه‌های بیماری باشد و باید از این رویداد جلوگیری کرد.

زالی در پایان افزود: در طول یک سال گذشته بالای ۷۳ درصد مرگ و میر در تهران مربوط به گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال بوده است و با توجه به افزایش باز توزیع سنی زیر ۲۵ سال و گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال، که اخیراً در تهران با افزایش آمار این گروه‌های سنی روبرو بودیم، به نظر می‌رسد جوانان که در موج‌های قبلی تا حدودی مصونیت داشتند، در حال حاضر فاقد مصونیت هستند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۱۱۴
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha