۱۵۷۸۱۸۷۶۸
به گزارش تهران پرس، محمد سالاری گفت: موضوع شوراها از جمله مصادیق عینی تحقق جمهوریت نظام و مردم سالاری است؛ امر مهمی که از مهم ترین آرمان پس از انقلاب سال۵۷ بود.

وی ادامه داد: در اصل مهم ترین شعار انقلاب و جمهوری اسلامی نسبت به نظام گذشته این است که در راستای تحقق قانون اساسی، نقش مردم را در امور کشور فراهم کرد.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شوراهای شهر و روستا در راستای عملیاتی شدن افزایش نقش مردم در اداره امور شهر و روستاها شکل گرفته است و تاکنون پنج دوره از این نهاد مدنی و مردم سالاری را در کشور شاهد بوده ایم.

سالاری افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین سیاست های تمامی دولت های گذشته و همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر چابک سازی دولت مرکزی و حاکمیت بوده است، مقرر شده تا این اقدام با برون سپاری تصدی گری ها محقق شود.

وی گفت: از این رو همه مسئولان نظام از جمله هیات های اجرایی، نظارت، دولت و قوه قضاییه مکلف هستند تا زمینه لازم را برای حضور حداکثری انتخابات شهر و روستاها و ریاست جمهوری فراهم کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جریان اصلاحات نسبت به نظام تصمیم گیری در کشور نقدهایی دارد، عامل بسیاری از مشکلات و چالش های کشور را علاوه بر تحریم های ظالمانه، مربوط به بی توجهی به نقش مردم ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: با این وجود جریان اصلاح طلب با تمام ظرفیت، نسبت به ایجاد نهاد اجماع ساز اقدام و در این راستا جلسات منظم برگزار و کارگروه هایی را در حوزه های مختلف فعال کرده است.

به گفته سالاری، تنها مسیر بهبود اوضاع کشور حل مشکلات و چالش ها با افزایش نقش مردم در تصمیم گیری ها است و به طور قطع این مهم از مسیر انتخابات صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه جریان سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا باید زمینه حضور مردم را در انتخابات فراهم کنند، افزود: این مهم با حضور خودشان به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و برگزاری کمپین ها، نشست، گفتمان سازی و نهادهای اجرایی و نظارتی که نقش موثری در افزایش و ایجاد مشارکت حداکثری داشته باشند، محقق می شود.

جریان اصلاحات به دنبال جذب متخصصان در انتخابات پیش‌رو

وی افزود: جریان اصلاحات به صورت عمومی و هچنین احزاب اصلاح طلب بیانیه هایی را در خصوص انتخابات صادر کرده اند و به صورت رسمی از آحاد مردم، متخصصان شهری، زنان، جوانان، شهرسازان، معماران، متخصصان محیط زیست صاحب نظران حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ترافیک و حمل و نقل دعوت کرده است تا در فضای انتخابات نامزد شوند و تنور انتخابات را داغ کنند.

سالاری خاطر نشان کرد: راه اصلاح قهر و دوری از صندوق رای نیست.

وی اضافه کرد: اگر مردم از از صندوق رای دوری کنند در اصل اهداف همان گروه انحصارطلبان که با ایجاد یاس و ناامیدی به دنبال مشارکت حداقلی هستند، محقق می شود و در نهایت امور کشور در همه حوزه ها توسط همان گروه حداقلی اداره می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره مجلس شورای اسلامی، میاندوره ای خبرگان رهبری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۳
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha