۲۰۲۱۰۳۱۷_۱۱۴۲۵۴
به گزارش تهران پرس؛ کسادی بازار و اعصاب درهم فروشندگان حاکی از نابسامانی شرایط اقتصادی و بی ثباتی قیمت بازار است. کافی است پای دردو دل یک یک افراد بنشینی تا بدانی چقدر اوضاع اقتصادی، روحیه شان را تضعیف کرده است و طعم شیرین لبخند را از روی لبانشان زدوده است و رنگ تیره و تار چهره شان، نشاط روزهای خوش را پاک و محو کرده است.

همه شاکی از وضعیت بَد اقتصادی هستند؛ از کاسب محله گرفته تا کارخانه دار چندین کارخانه بزرگ، همه و همه کاسه چه کنم به دست گرفته اند و در این آشفته بازار ناجوانمردی، هر کس به دیگری فشار می‌آورد تا بتواند پول بیشتری کسب کند! این در حالی است که در همین میدان نبرد بین انصاف و بی انصافی‌های ویروس کرونا روزهای کم رونق؛ مردانی بی ادعا و بی ریا، دست در دست فرشتگان داده اند و با توکل به پروردگار بی نیاز، در پی برآوردن نیاز نیازمندان گشته اند. مردانی که قوت شان قناعت و روزی شان حلال است. همان مسلمانانی که با استعانت از مولای متقیان علی علیه السلام، سوگند یاد کردند تا مسلمانی را پیشه راهشان قرار دهند و دست نیازمندان را بگیرند تا بدین طریق اشکی از دیده هم نوع خود پاک کنند. کاسبان پاک سرشتی که روزیِ خود را با انفاق به دیگران تقسیم می کنند تا لبخند را مهمان لبهای گرسنه قشر فقیر جامعه کنند.

فروشندگان خداپرستی که نان به نرخ روز میخرند و به قیمت دیروز می فروشند. آنان بی ادعا هستند چرا که متاع ناچیز دنیا را با متاع ارزشمند آخرت معامله میکنند و چنین است که در این شرایط سخت، باز هم کسانی هستند که حضور خدا را با نیکوکاری و انصاف اثبات می کنند .

 







 

 

به قلم: ساراپیرانه

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۰۵۱
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha