۲۰۲۰۱۲۲۲_۱۵۲۳۳۴
به گزارش خبرنگارتهران پرس؛ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دکتر خلیل بسطامی رئیس خانه نخبگان علمی بسیج تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه هدف خانه نخبگان حمایت از فعالان عرصه علمی است خاطر نشان کرد: ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در اذهان بسیجیان، نخبگان، محققان، دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت کار سپاه قرار دارد چرا که اگر سپاه تلاش مضاعفی در زمینه علم و دانش داشته باشد قطعا در بعد نظامی هم به پیشرفت‌های چشم گیری خواهد رسید تا دشمن را وابسته به خود کند.

رئیس خانه نخبگان علمی بسیج تهران بزرگ گفت: در سال ۱۳۹۰ خانه نخبگان بسیج به عنوان هیئت موسس شروع به فعالیت کرد تا بتواند نقش مرجعیت علمی بسیج را به اجرا درآورد.

وی عنوان کرد: نخبگان براساس شاخص‌های تعریف شده به دو دسته نخبگان سطح یک و سطح دو که شامل مخترعین، مبتکرین، نفرات برتر کنکور، اساتید برتر و... تقسیم بندی می‌شوند.

دکتر بسطامی بیان داد: خانه نخبگان شامل سه مرکز شناسایی، جذب، حفظ انسجام؛ توانمندسازی و رصد و حل مسئله فناورانه است.

رئیس خانه نخبگان علمی بسیج تهران بزرگ ادامه داد: در مرکز شناسایی، جذب و حفظ انسجام برای نخبگان پرونده تشکیل و تخصص های آنها شناسایی می‌شود سپس در مرکز توانمندسازی نخبگانی که شناسایی شده اند در ابعاد مختلفی مثل دوره های آموزشی، بازدیدهای علمی، جلسات، سمینارها و وبینارها شرکت می‌کنند تا به توانمندهای لازم برسند و بعد در مرکز رصد و حل مسائل فناورانه راهکارهای فناورانه را در کارگروه های تخصصی که وجود دارد ارائه می‌دهند.

وی در خصوص کارگروهای تخصصی گفت: این کارگروه ها شامل ۶ گروه با عنوان کارگروه صنعت، کارگروه علوم انسانی، کارگروه پزشکی و زیست فناوری، کارگروه کشاورزی و محیط زیست، کارگروه معماری و عمران و کارگروه هنر می‌باشد که با توجه به تخصصی که نخبگان دارند در این کارگروه ها تقسیم بندی می‌شوند و به بررسی مسائلی که وجود دارد می‌پردازند.

دکتر بسطامی با بیان اینکه کل فعالیت حوزه کاری خانه نخبگان علمی و پژوهشی است، تصریح کرد: در گذشته حمایت ها از نخبگان به صورت مادی بود که بازدهی مفیدی نداشت ولی درحال حاضر به صورت معنوی و ظرفیت سازی حمایت می‌شوند و با معرفی و هدایت به مراکزی چون دانشگاه ها، آزمایشگاه ها و دانش بنیان بنیاد مستضعفان توسط اساتید مجرب مشاوره می‌شوند تا اگر کار پژوهشی یا نمونه سازیی دارند، تولید و محصول اولیه خود را به تجاری سازی برسانند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۹۰۷
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha