۱۳۹۹۱۲۲۵۰۰۰۹۲۰_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس؛ با گسترش موج بیماری کرونا در کشور و افزایش نگرانی‌های مردم بسیج بار دیگر در عرصه مبارزه با این ویروس با نام شهید سلیمانی ورود کرد و پس از اجرای موفقیت آمیز گام اول این طرح به شکل محله محور، در آستانه ورود به گام دوم در سال جدید است و تهران با اجرای آزمایشی آن از حدود ۴۵ روز قبل پیشگام بوده است.

با سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ درباره اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سلیمانی در پایتخت و برنامه‌های پیش رو در گام دوم به گفت‌وگو نشستیم.‌

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های بسیار موفق در مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در آبان ماه اوج گرفت و آمار مبتلایان روزانه تا مرز ۱۴ هزار نفر بالا رفت و میزان تلفات نیز از ۴۷۰ نفر در روز عبور کرد، اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف کنترل این بیماری به شکل محله محور شروع شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: در همین راستا سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به فرماندهان سپاه و سازمان بسیج تأکید کرد که باید طرحی برای کنترل کرونا تهیه شود که برای این منظور سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با همکاری مسؤولان، متخصصان و پزشکان وزارت بهداشت طرحی با نام شهید سلیمانی برنامه‌ریزی کردند.

سردار حسن زاده ادامه داد: در این طرح، تردد و مراجعه بیماران و همراهان آن‌ها به درمانگاه ها و بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد و موضوع پیشگیری و درمان به شکل محله محور انجام می‌شود که سپاه تهران با مشارکت ستاد مبارزه با کرونا با مشارکت سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه ۹ تیم برای این طرح پیش‌بینی شده بود، افزود: تیم‌های بسیج پس از سازماندهی، توسط شبکه بهداشت و درمان آموزش دیدند و همکار و معین خانه‌های سلامت و پایگاه‌های بهداشت شدند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه تیم‌های مراقبتی با مراجعه به درب منازل آموزش‌های دوران بیماری را به مبتلایان و اعضای خانواده ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: تیم‌های حمایتی ماسک رایگان، بروشور آموزشی و بسته‌های معیشتی را بین خانواده‌ها توزیع می‌کنند و تیم نظارتی نیز با بازدید از اماکن پرتردد و اصناف، ضمن نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها، تذکرات لازم را ارائه می‌دهند.

سردار حسن زاده با اشاره به ساماندهی ۷ هزار تیم مراقبتی و حمایتی، تصریح کرد: در تهران حدود ۲۰۰ پایگاه سلامت وجود دارد که ۱۰۸ مرکز سلامت نیز توسط بسیج در سرای محله‌ها ورزشگاه‌ها، مدارس و مساجد ایجاد شد و اکنون بالغ بر ۳۰۰ مرکز سلامت در تهران داریم.

وی با اشاره به اینکه در تهران نزدیک به ۳ میلیون خانوار داریم و از شروع این طرح تا امروز به بیش از ۲۵۰۰ خانواده مراجعه کرده‌ایم، بیان کرد: بعد از گذشت حدود ۴۰ روز آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری‌ها تا ۷۰ درصد پایین آمد و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز به شدت کاهش پیدا کرد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه در برخی محلات پرجمعیت تهران و مناطق حاشیه‌ شهر ایستگاه‌های سلامت سیار ایجاد و اتوبوس و مینی‌بوس آمبولانس‌ها را فعال کردیم، گفت: هر هفته در یک محله با ۳ اکیپ فعال رزمایش برگزار شد که تاکنون هشت رزمایش اجرا شده که بزرگترین رزمایش در میدان امام حسین(ع) بود.

سردار حسن زاده با بیان اینکه طی چهار ماه ۱۱۵هزار بسته معیشی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است، اضافه کرد: به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ۶۳ رزمایش و در ایام الله دهه فجر نیز ۴۲ رزمایش کمک مؤمنانه برگزار شد و رزمایش سال نو نیز همزمان با عید نوروز آغاز می‌شود و تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: طبق روندی که وجود داشت، پیش بینی می‌شد آمار فوتی‌های کرونا در اواخر دی ماه بالغ بر ۱۲۰۰ نفر برسد که با لطف خداوند و با تلاش دوستان در طرح شهید سلیمانی این آمار کاهش یافت و با حجم ترددی که در اسفندماه وجود دارد، این عدد دو رقمی است.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه پس از پایین آمدن آمار، محدودیت‌ها با شیب ملایم کاهش یافت، افزود: در طرح شهید سلیمانی پایگاه سلامت در محله‌ها فعال شدند اما مراکزی مانند فرودگاه، مترو، میادین میوه تره بار، بازار تهران و کارخانجات با هزاران کارگر نیز لازم بود که تحت پوشش این طرح باشند.

سردار حسن زاده با بیان اینکه گام دوم طرح شهید سلیمانی با هدف تحت پوشش قرار دادن مراکز عمومی پرتردد کلید خورد، گفت: طرح آزمایشی گام دوم، ۴۵ روز پیش توسط سپاه تهران شروع شد و ضمن آن‌که خدمات‌رسانی در محلات طبق روال ادامه می‌یابد، مرحله دوم را نیز با کمک بسیج اقشار و اصناف و همکاری بهداشت و درمان دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: دستورالعملی تهیه شده است که طبق آن در مراکز دولتی و غیردولتی پرتردد یک شورا ایجاد شود که مدیر دستگاه، چند نفر از ارکان دستگاه، نماینده شبکه بهداشت و فرمانده بسیج عضور این شورا هستند تا موضوعات مراقبتی، حمایتی و نظارتی را دنبال کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه ۳ رزمایش در بازار تهران برگزار شده و در ۶ هزار تست انجام شده، ۴۰ مورد مثبت شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به انجام واکسیناسیون توسط وزارت بهداشت همچنین اجرای ادامه طرح شهید سلیمانی و آغاز گام دوم این طرح در ایام نوروز و رعایت پروتکل‌ها امیدواریم در پایان فصل بهار به نقطه مطلوبی از کنترل این بیماری برسیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۹۹۳
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha