۵۳۴۴۹۵۶
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۷ نفره برگ های گارانتی ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی خبر داد و گفت: متهمان با جعل برگ های گارانتی از خریداران کلاهبرداری می کردند.

وی افزود: تعدادی از شهروندان با مراجعه اداره سیزدهم پلیس آگاهی در اظهارات مشابهی عنوان داشتند، پس از خرید لوازم خانگی برای بهره مندی از خدمات پس از فروش با نمایندگی شرکت تماس و خواستار اعزام نماینده برای استفاده از خدمات مدت گارانتی شدیم. ولی نماینده شرکت به بهانه ایاب و ذهاب مبالغی فراوانی دریافت و همچنین در بررسی های بیشتر، شرکت مربوط اظهار داشت، برگ گارانتی مربوط به شرکت نیست.

وی عنوان کرد: با دعوت نماینده شرکت لوازم خانگی، مشخص شد که برگ های گارانتی های صادر شده جعلی بوده و سریال برگ های گارانتی تحت پوشش شرکت نیست و بدین ترتیب احتمال جعل و کلاهبرداری از خریداران توسط اعضای یک باند قوت گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی موفق شدند مخفیگاه متهمان را در محدوده خیابان امیرکبیر که با افتتاح دفتر و کارگاهی مخفیگاه در حال ارائه خدمات غیر مجاز به خریداران لوازم خانگی بودند، شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی ۶ تن از متهمان دستگیر شدند، ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیسی معترف شدند که کارت های گارانتی را فردی به نام "بهمن" برای آنان جعل و سپس آنان با تماس مشتریان به محل سکونت خریداران مراجعه و با انتقال کالا و تهیه قطعات مورد نیاز، به بهانه پرداخت هزینه ایاب و ذهات هزینه خرید قطعات و تعمیر لوازم خانگی را دریافت می کردیم.

سرهنگ تقی پور افزود: کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه جاعل برگ های گارانتی در محدوده میدان بهارستان، وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بررسی های بیشتر تعدادی فراوانی برگ های گارانتی جعلی از آن محل کشف شد. با تکمیل پرونده و دستگیری کلیه اعضای این باند ۷ نفره، متهمان برای سیر مراحل قضائی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۵۰۲۳
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha