سید-حسن-رسولی-e1597134448331
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس، سیدحسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران .در ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران (آذر، دی و بهمن ماه و یازده ماهه سال ۱۳۹۹) در بخش عملکرد حساب درآمد یازده ماهه، گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی یازده ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۲۸ هزار و ۲۶ میلیارد تومان اقدام کند. طی این دوره یازده ماهه مبلغ ۱۸هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد درآمد کسب کرده است. طی یازده ماهه مذکور کسری عملکرد ۹هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان معادل ۳۵ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می شود. همچنین از کل درآمد یازده ماهه ۵ هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان معادل ۳۰درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد آن درآمد ناپایدار است.

وی درباره عملکرد هزینه ای یازده ماهه نیز اظهار کرد: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۲۵ هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ ۱۷ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان (۷۰ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده که از این مبلغ ۹۳درصد آن بصورت پرداخت های نقدی و ۷ درصد آن غیرنقدی است.

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد حساب درآمد ماه‌های آذر، دی و بهمن، تصریح کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی سه ماهه آذر، دی و بهمن نسبت به تامین منابع در سقف ۷هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان اقدام کند . در این سه ماه در مجموع مبلغ ۵ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد درآمد کسب شده است (در ماه آذر مبلغ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان معادل ۷۴ درصد درآمد کسب شده و در ماه دی مبلغ هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد درآمد کسب شده و در ماه بهمن مبلغ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد درآمد کسب شده است).

وی ادامه داد: از کل درآمد سه ماهه آذر، دی و بهمن (۵ هزار و ۵۶۷) مبلغ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان معادل ۲۷ درصد آن درآمد پایدار و ۷۳ درصد آن درآمد ناپایدار است (از کل درآمد آذرماه ۲۳ درصد آن درآمد پایدار و ۷۷ درصد آن درآمد ناپایدار و از کل درآمد دی ماه ۲۴درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار و از کل درآمد بهمن ماه ۳۵ درصد آن درآمد پایدار و ۶۵ درصد آن درآمد ناپایدار است).

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه ای ماه‌های آذر، دی و بهمن نیز گفت: شهرداری تهران در سه ماه آذر، دی و بهمن تا سقف ۶هزار و ۹۴۶ میلیارد تومان اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان معادل ۶۸ درصد مصارف خود را در این سه ماه منظور و ثبت کرده است.

وی ادامه داد: در آذر ماه با اعلام مبلغ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد مصارف خود را ثبت کرده، که از این مبلغ ۸۳ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی و ۱۷ درصد آن غیرنقدی است. در دی ماه با اعلام مبلغ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد از مصارف خودرا ثبت کرده، که از این مبلغ ۹۰ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی و ۱۰ درصد آن غیرنقدی است. در بهمن ماه با اعلام مبلغ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد از مصارف خود را ثبت کرده، که از این مبلغ ۹۲ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی و ۸ درصد آن غیرنقدی است.

رسولی در تحلیل و ارزیابی، اظهار کرد: بودجه مصوب یازده دوازدهم سال ۹۸ مبلغ ۲۲ هزار و ۱۷۰ تومان بوده است که از این مبلغ ۱۴۹٫۹۰۲ تومان آن معادل ۶۸درصد درآمد کسب شده و در سال ۹۹ بودجه مصوب یازده دوازدهم مبلغ ۲۸هزار و ۲۶ تومان است که مبلغ ۱۸ هزار و ۲۷۷ تومان معادل ۶۵ درصد درصد آن درآمد کسب شده است. بنابراین کسب درآمد، از ۶۸ درصد در سال ۹۸ به ۶۵درصد در سال جاری رسیده است.

خزانه دار شورا اظهار داشت: از کل درآمد یازده ماهه (۱۸ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان) ۳۰درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی ۴۱درصد آن درآمد پایدار و ۵۹ درصد آن درآمد ناپایدار است. درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل یازده درصد کاهش داشته است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: در گزارش ارائه شده، هزینه‌های یازده ماهه ۹۳درصد نقدی است و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقد ۷ درصد تحقق یافته است. لذا کمافی‌السابق برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را انتظار دارم.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحقق روند درآمدی، عملکرد ۱۲ ماهه به مرز ۸۰ درصد بودجه برسد. در صورت تحقق این پیش‌بینی با توجه به متاثر بودن فضای کسب و کار از آثار و عواقب کرونا و نیز تحریم‌های ظالمانه، عملکردی شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۹۵۲
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha