به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پری؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز جلسه هم اندیشی با حضور شهردار محترم برگزار شد و در این جلسه نکات مهمی از جمله آخرین وضعیت پرونده اقای شریفی و اقدامات شهرداری برای بازپس گیری طلب خود مطرح شد.
محسن هاشمی

به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پری؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز جلسه هم اندیشی با حضور شهردار محترم برگزار شد و در این جلسه نکات مهمی از جمله آخرین وضعیت پرونده اقای شریفی و اقدامات شهرداری برای بازپس گیری طلب خود مطرح شد.


هاشمی گفت: همچنین در ادامه این جلسه در خصوص تاکسی هایی که چند سال گذشته برای یک پروژه وارد کشور شد اما به علت انجام نشدن این پروژه، تاکسی های وارداتی بلاتکلیف باقی مانده اند، اعضای شورای شهر تهران در این خصوص از شهردار سوال پرسیده شد.


وی افزود: در صحن علنی نیز موضوع اساس نامه سازمان های شهرداری مطرح شد. در شهرداری ۴۳ سازمان و شهرداری وجود دارد که تعدادی از اساسنامه آن ها به تصویب وزارت کشور نرسیده است.


هاشمی با اشاره به اینکه ۴۳ شرکت و سازمان شهرداری که اساسنامه شأن به تصویب شورا و وزارت کشور نرسیده و غیرقانونی هستند و قرار شد اساسنامه تیپ تهیه شود و شرکت‌ها را قانونی کنیم. گفت: در لایحه شهرداری که امروز در صحن شورا بررسی شد، برخی ادغام‌ها و تغییر ساختار از سوی کمیسیون به آن اضافه شده بود وبا مخالفت برخی اعضا و شهرداری به برگشت این لایحه به کمیسیون رأی داده شد.

وی افزود: امروز در صحن چند مصوبه حمل و نقلی و نرخ بار اضافه نسبت به پل‌ها داشتیم و در نهایت به افزایش سرمایه شرکت واحد برای تهیه اتوبوس با توجه افزایش نرخ‌ها سقف قراردادی شرکت واحد افزایش سرمایه‌ای رأی داده شد.

رئیس شورای شهر با اشاره به دستور گزارش مالی کمیسیون برنامه و بودجه تا آخر بهمن ۹۹ گفت: این گزارش نشان داد که ۶۵ درصد از درآمد کل شهرداری تا به حال جذب شده اما قول داده شده به ۸۰ درصد برسد. ولی همچنان مشکل درآمد غیر نقدی شهرداری پا به برجاست.

وی ادامه داد: احداث دو بزرگراه امام علی و آیت الله هاشمی راه‌های ارتباطی برخی مناطق را قطع کردند و در جلسه امروز درباره یک فوریت اجرای پروژه پیاده راهی در این دو بزرگراه بحث شد و با تصویب یک فوریت در صورت تابید اجرا می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه درباره تحقق بودجه شهرداری گفت: شهرداری در شرایط کرونایی خوب عمل کرده و نه خلاف قانون عمل کرده است.

وی در خصوص حضورش در انتخابات شوراها گفت: برای شرکت در این دوره شورای شهر ثبت نام نکردم و امیدوارم برای کاندیداتوری ریاست جمهوری گول نخورم.

رئیس شورای شهر با یادآوری اینکه سال آینده بازنشسته می‌شود، افزود: باید ببینم که نظام جمهوری اسلامی من را به کار بر می‌گرداند تا خدمت کنم یا نه.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده دو شهردار بازداشت شده گفت: پس از بازپرسی و دستگیری بازجویی شدند و با وثیقه آزاد شده‌اند.

هاشمی در پاسخ به خبرنگار تهران پرس درباره جزئیات پرونده ایندو شهردار بازداشتی گفت: چون این متهم هستند نمی‌توانم درباره آنها صحبت کنم.
کد خبر: ۴۹۵۳
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha