۱۶۴۵۴۱۶۵۴
به گزارش تهران پرس از کمیته امداد تهران، سید ابوالفضل پرپنجی اظهار کرد: بر اساس آمار اولیه کمک‌های مردم استان تهران ۱۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی می‌شود.

وی بابیان اینکه استقبال مردم در کمک به نیازمندان قابل‌تقدیر است، افزود: امسال برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در  سطح شهرها و میعادگاه‌های نماز جمعه با شعار «عیدی برای همه» در نظر گرفته شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم، جشن نیکوکاری در اغلب شهرستانها به صورت غیر حضوری برگزار شد.

پرپنچی از همه مردم نیک اندیش و نوع دوست استان تهران، خیّران، حامیان، مراکز نیکوکاری، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و دیگر ادارات و سازمان‌ها که کمیته امداد استان را در کمک رسانی به نیازمندان یاری و همراهی کردند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: خیّرانی و هم استانی های نیک اندیش می توانند با شماره گیری   کد دستوری #۲۱*۸۸۷۷*  و شماره‌گیری تلفن ثابت ۷۳۵۵-۰۲۱ و درج عدد ۱۶ و همچنین شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۲۰۰۸ کمک‌های نقدی خود را برای خانواده‌های نیازمند واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: تمامی کمک‌های جمع آوری شده خیّران، حامیان و مردم نوع دوست استان تا پایان امسال میان خانواده های تحت حمایت توزیع خواهد شد.

جشن نیکوکاری روز احسان از همزمان با تأسیس کمیته امداد ۱۴ اسفند ماه به مدت یک هفته در کشور ادامه داشت.

کارت ویژه دریافت سبد غذایی کودکان دچار سوء تغذیه پایتخت شارژ شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از شارژ کارت ویژه دریافت سبد غذایی ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه خبر داد.

محمدهادی سیف با اعلام شارژ کارت ویژه دریافت سبد غذایی کودکان کمتر از پنج سال مشمول طرح رفع سوء تغذیه، گفت: کارت ویژه دریافت سبد غذایی ۸۳۰ کودک دچار سوء تغذیه به مبلغ ۵۸۱ میلیون تومان شارژ شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، افزود: کودکان کمتر از پنج سال مشمول این طرح (تحت حمایت و غیر تحت حمایت) که از نظر شاخص‌های رشد (وزن، قد و شاخص‌های تغذیه) منحنی رشد آن‌ها پایین‌تر از حد نرمال است که توسط مراکز بهداشتی و درمانی استان شناسائی و به این نهاد معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مراکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند و در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و کودکان جدید جایگزین می‌شوند.

سیف بیان کرد: خانواده های مشمول طرح رفع سوء تغذیه می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد نسبت به تهیه سبد غذائی شامل مواد پروتینی، حبوبات، لبنیات، تخم مرغ، برنج و ماکارونی اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران همچنین از پرداخت کمک بلاعوض به بازماندگان مددجویان فوت شده به علت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون برای ۹۸ خانواده متوفی متاثر از بیماری کرونا مبلغ ۵۸۳ میلیون تومان مساعدت صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۹۴۱
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha