حجت نظری عضو شورای شهر تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در مورد رویداد تهران ۱۴۰۰ و ضرورت شفاف‌سازی پروژه‌ها و هزینه‌های این رویداد تذکر داد.

وی گفت: رویداد تهران ۱۴۰۰ به مناسبت ورود به قرن جدید در شهر تهران است، طبق مصوبه ۲۰ اسفند سال ۹۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» و نیز موضوع ماده ۴ مصوبه برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای برای اجرای این رویداد شده است. لایحه‌ای که با تاخیر و به شکل ناقص به شورا آمد اما به دلیل ابهامات و مشکلاتی که داشت تایید نشد.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نیز در آذرماه سال ۹۸ بود که آخرین ایرادات به این لایحه وارد و بنا شد تا پس از تکمیل و رفع ابهامات مجددا به شورا ارائه شود که این امر انجام نشد. حتی در جلسه هم‌اندیشی هم این موضوع مطرح شده و دوباره بر تکمیل لایحه تاکید شد، اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداد.

نظری گفت: امروز شاهد آن هستیم که شهرداری تهران با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بنر و پوسترهای مختلفی با عنوان تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر اکران کرده است. اما سوالی که برای بسیاری از شهروندان ایجاد شده، این است که اساسا رویداد تهران ۱۴۰۰ چیست و بناست چه مشکلی از مردم پایتخت رفع کند؟ آیا بناست صرفا در حد همین طرح‌ها بماند؟ آیا شورا نباید چیستی و چگونگی اجرا را تایید کرده و به تصویب برساند؟

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم تاکید شورای شهر مبنی بر ضرورت مشارکت تمام ارکان و معاونت‌های شهرداری تهران و حتی فراتر از آن دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در تهران در این رویداد، امروز شاهد آن هستیم که عمده اقدامات مربوط به رویداد تهران ۱۴۰۰ از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم صرفا در بیلبوردها، تابلوها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

نظری بیان کرد: تذکر بنده به شهردار تهران در این خصوص است که اولا چرا لایحه مربوطه را مجددا به شورا ارائه نکرده است؟ ثانیا جزئیات این رویداد و هزینه‌کرد آن به چه صورت است و چرا تاکنون گزارشی شفاف از آن به مردم و نمایندگان آنها در شورا ارائه نشده است؟

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: لازم است جناب آقای حناچی گزارشی از اعتبارات و برنامه‌های اجرایی این رویداد را به شورا ارائه کند تا مشخص شود که نقش معاونت‌های مختلف شهرداری تهران در این امر مهم چه بوده و با اجرای رویداد تهران ۱۴۰۰ بناست چه مشکلی از پایتخت نشینان حل شود؟ حتی اگر بناست در حوزه فرهنگی با تاکید بر نشاط اجتماعی فعالیت شود، آیا نیاز به تصویب شورای شهر حس نشده است؟ همان‌طور که پیش‌تر نیز بنده و همکارانم تاکید داشتیم برای ماندگاری تهران ۱۴۰۰ لازم بود که پروژه‌هایی ماندگار نیز تعریف شده و به بهره‌برداری برسد، وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردهای شهری ماندگاری بالایی برای سال ۱۴۰۰ تهران به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۹۴۶
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha