قطار ملی با توان ۸۵ درصد بومی ساخته شده است
۱۶۴۵۲۹۶۳۸
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در ‌مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: اگر شبکه ساخت مترو آغاز شده است نمی‌توان از آن کوتاه آمد و بخشی از آن را نساخت.

وی ادامه داد : کلنگ زنی ساخت ایستگاه حقانی و میرداماد قبل از انقلاب زده شد اما هنوز به راندمان اصلی خود نرسیده است زیرا در خط یک قطار باید هر دو دقیقه یکبار مترو بیاید اما اکنون مترو هر سه دقیقه یک بار به ایستگاه می‌رسد.

هاشمی با بیان اینکه نتوانسته ایم از مترو استفاده بهینه کنیم گفت: ما هزینه کرده‌ایم اما روی ریل مترو قطار نگذاشته ایم و به همین دلیل از مترو استفاده نکرده ایم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: نباید زیرساخت‌های مترو وابستگی داشته باشند و دشمنان از این جهت ما را دچار خسران کنند.

وی با اشاره به قرارداد ساخت واگن های مترو در داخل کشور بیان کرد: اگر تمام بخش‌ها فعال شوند به ۲۵ هزار شغل می‌رسیم و با تأمین اعتبار باید ساخت قطارها را در دستور کار قرار داد تا منجر به دریافت اعتبارات بانکی نشد.

هاشمی ادامه داد: ما باید ۱۲ خط مترو در حدود ۴۵۰ کیلومتر داشت باشیم تا بتوانیم آلودگی هوای تهران را کنترل کنیم و همچنین سیستم اتوبوسرانی هم با این تفکرات می تواند به صورت بومی ساخته شود زیرا در تهران به ۹ هزار اتوبوس برقی احتیاج داریم و همچنین در آینده باید به سراغ تاکسی های برقی برویم تا آلودگی هوای تهران کنترل شود.

قطار ملی با توان ۸۵ درصد بومی ساخته شده است


در بخشی دیگر از این مراسم علی امام مدیرعامل شرکت اظهار کرد: باید از معاونت علمی و فناوری که پیشقدم شد و این اقدام جدید را رقم زد تشکر کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قطار ملی با توان ۸۵ درصد بومی ساخته شده است اهداف این پروژه برای توسعه دانش فنی کاهش قیمت تمام شده قطار مترو وابستگی بود.

امام بیان کرد: بخش‌های مختلفی از قطار ملی توسط داخل تولید شده اند به طوری که حدود ۸۵ درصد آن به ساخت داخل است و در حال حاضر دانش طراحی و فنی در این پروژه تقریباً ۸۸ است و فقط ۳۰ درصد ارز بری خارجی دارد.

مدیر عامل شرکت مترو گفت: ۱۲ میلیون یورو هزینه تمام شده قطار ملی بوده است.

انتهای پیام /
کد خبر: ۴۹۱۴
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha