unnamed
سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به فرآیند ثبت نام داوطلبان شوراها و رسیدگی به صلاحیت آنها عنوان کرد: پس از مرحله ثبت نام، در پایان هرروز اطلاعات کلی تمامی داوطلبان ثبت نامی بمنظور بررسی تایید صلاحیت به مراجع چهارگانه، شامل وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ثبت احوال ارسال می شود.

موسوی با بیان اینکه روند تایید صلاحیت ها در بازه زمانی ۵۰ روزه انجام خواهد شد، ادامه داد: مراجع چهارگانه فرصت ۱۰ روزه خواهند داشت تا سوابق مربوط به هر یک از داوطلبان را بررسی و پس از آن برای وزارت کشور ارسال کنند که پس از دریافت، این مدارک را در اختیار فرمانداران و بخشداران و هیئت های اجرایی قرار می دهیم تا این مراکز نیز طی بازه زمانی ۱۴ روزه و بر مبنای مدارک و مستندات دریافتی از مراجع چهارگانه و شناخت شخصی، تصمیم به تایید صلاحیت و یا عدم تایید داوطلبان می گیرند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: در آخرین مرحله، تمامی پرونده داوطلبان به هیئت های نظارت که زیر نظر مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند، ارسال خواهد شد و در فرصت ۱۴ روزه، بررسی تایید صلاحیت داوطلبان انجام می‌شود.

وی افزود: اگر فردی از سوی هرکدام از هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت رد صلاحیت شود، می تواند بر اساس قانون به مراجع بالاتر مراجعه کرده و درخواست بررسی مجدد داشته باشد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تاکید شخص وزیر در بررسی صلاحیت داوطلبان بر این است که مر قانون توسط فرمانداران و هیئت های اجرایی در روند بررسی تایید صلاحیت ها اجرا شود. تاکید دیگر نیز بر موضوع فساد ستیزی است که برحسب این تاکید افرادی که دارای پرونده فساد باشند، تایید صلاحیت نخواهند شد.

موسوی تاکید کرد: امیدواریم خروجی این انتخابات به نفع مردم باشد و انسان های سالم و صالح وارد شوراهای شهرها و روستاها شوند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه چرا افرادی که از سابقه مدیریت شهری برخوردار نیستند، به شوراها راه می یابند، اظهار داشت: قانونگذار در قانون تکلیفی در این باره معین نکرده است. لذا وقتی این قید در قانون وجود ندارد، همه افرادی که علاقه مند به فعالیت در این عرصه اند، امکان ورود خواهند داشند و ما به دلیل این خلاء قانون نمی توانیم افرادی را که فاقد سوابق مدیریت شهری باشند، از گردونه انتخابات خارج کنیم وفقط به صلاحیت افراد رجوع کرده و توانمندی آنها را برای این مسوولیت شهری در نظر می گیریم.

موسوی در پایان با بیان اینکه داوطلبان می توانند از طریق نسخه موبایلی، نسخه رایانه ای و یا حضور در دفاتر پیشخوان و فرمانداری ها اقدام به ثبت نام کنند، به میزان ثبت نامی ها نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان ساعت ۱۸ در اولین روز ثبت نام شاهد ثبت نام ۲هزار و ۲۵۰ نفر از داوطلبان بوده ایم و برآورد ما آن است که تعداد ثبت نامی ها بمانند دوره قبل باشد که در شهرها بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور شرکت کرده بودند.
کد خبر: ۴۸۸۶
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha