۱۵۷۸۶۳۹۳۸
به گزارش تهران پرس همزمان با سراسر کشور در وبینار تجلیل از ١٧ هزار زن خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در بنیاد شهید شهرستان های استان تهران برگزار شد.

فاطمه حسین آزاده انقلاب از شهرستان ری، جمیله ایمانی آزاده انقلاب از ورامین، کوکب بختیاری جانباز ١٠ درصد و مادر دو شهید از ملارد، معصومه کلبعلی همسر و مادر شهید و عصمت نعیمی جانباز ٢٠ درصد همسر و مادر شهید نیز از شهرستان ری تجلیل شدند.

همچنین از خانواده عشرت اسکندری شهیده ترور از فیروزکوه و خانواده شیرین روحانی نژاد شهیده سلامت قدردانی به عمل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از مجموع ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاد در کشور ۱۰۴ شهید زن، ۷۷ جانباز و ۲ آزاده از شهرستان های استان تهران هستند.

عبدالله مرتضوی افزود: تجلیل از مقام والای زنان شهید و جانباز در کنگره یاد شده فرصت مغتنمی است تا با اجرای برنامه‌های ترویجی در معرفی و تبیین سیره و منش آن‌ها تلاش شود.

وی ادامه داد: خانواده معظم شهدا همواره برای ما منشأ امید، استقامت و صبر بوده اند و مادران و همسران شهدا برای همه جامعه الهام بخش، الگو و نمونه‌ای از خانواده‌های صبور و مقاوم هستند.

مرتضوی اذعان داشت: استان تهران در دفاع مقدس بیش از ۳۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شهید مربوط به شهرستان‌های استان تهران است.
کد خبر: ۴۸۵۴
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha