۱۶۴۵۴۹۷۶۴
به گزارش تهران پرس در جنوب مرکز شهرستان ورامین، روستاهای آبباریک، خالدآباد و دمزآباد قرار دارد و اراضی کشاورزی وسیعی وجود دارد که جاده قدیمی این محور، جوابگوی نیاز سال‌های قبل ساکنین این منطقه بود.

پس از احداث شهرک‌های صنعتی چرمشهر و سالاری در اواسط دهه ۶۰ و احداث محور مواصلاتی قم – گرمسار در اوسط دهه ۸۰، تردد در محور ورامین- چرمشهر از خودروهای شخصی، به تریلی و کامیون‌های حمل بار تغییر کرد و عرض اندک این جاده حوادث جاده‌ای فراوانی را رقم زد.

اواسط دولت دهم بود که طرح تعریض محور ۲۵ کیلومتری ورامین- چرمشهر در سه فاز ورامین- آبباریک، آبباریک- سه راهی حسن‌آباد- و سه راهی حسن‌آباد به محور قم- گرمسار در فاز نخست عملیاتی شد، طرحی که اجرای آن حدود ۷ سال به درازا کشید و با تلاش دولت یازدهم، فاز نخست این طرح به طول ۷ کیلومتر اجرایی و به بهره‌برداری رسید.

عبور روزانه هزاران دستگاه خودروی سنگین از این محور، رفته رفته آسفالت این مسیر را به ویژه در حوزه سه راهی حسن آباد به محور قم - گرمسار فرسوده کرد تا جایی که تردد خودروها به ویژه در زمان بارش نزولات جوی بسیار سخت شد.


با وجود ترمیم چند باره آسفالت این محور توسط اداره راهداری جنوب‌شرق تهران، با تردد خودروهای سنگین این مشکل مجدد آغاز شده بود و تردد را برای خودروهای عبوری مشکل می‌کرد.

خردادماه سال گذشته در جلسه‌ای که با حضور حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی، نوروزی مدیرکل راهداری استان تهران و نماینده وقت شهرستان در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد، مشکلات محورهای مواصلاتی ورامین بررسی و برای روکش آسفالت محور ورامین به چرمشهر از سه راهی حسن‌آباد به محور قم- گرمسار، اعتباری۳ میلیارد تومانی اختصاص یافت.

با مشکلات  اقتصادی رخ داده طی سال اخیر و افزایش بی‌سابقه قیمت قیر و آسفالت، هیچ پیمانکاری برای اجرای این طرح تمایلی از خود نشان نداد و شش بار تجدید مناقصه اجرای این طرح از سوی اداره کل راهداری استان تهران، پیمانکاری را برای اجرای این طرح ترغیب نکرد.


افتتاح آزادراه غدیر و افزایش تعداد تردد خودروهای سنگین

با افتتاح آزادراه آبیک – ورامین موسوم به غدیر، بر تعداد تردد خودروهای سنگین افزوده شد و عبور از این محور کم‌عرض، علاوه بر احتمال بروز حوادث جاده‌ای، بر خرابی این جاده افزود و عملا دسترسی مردم ورامین به آزادراه غدیر را سخت‌تر کرد.

قول استاندار تهران برای ترمیم محور چرمشهر

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران هفتم اسفند ماه جاری، پس از افتتاح محور غدیر در جمع خبرنگاران به مردم شهرستان ورامین قول داد که ظرف ۱۰ روز اداره کل راهداری استان تهران نسبت به تعیین پیمانکار و آغاز عملیات بهسازی محوراقدام کند.

وی اظهار داشت: مردم ورامین و خودروهای عبوری برای دسترسی به محور غدیر و بزرگراه قم- گرمسار نیاز به عبور از جاده چرمشهر دارند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی  اداره کل راهداری استان تهران، ظرف ۱۰ روز آینده پیمانکار پروژه تعیین و کار اجرایی آغاز می‌شود.


تحقق وعده استاندار و آغاز عملیات ترمیم محور چرمشهر

فرماندار شهرستان ورامین از آغاز عملیات ترمیم محور چرمشهر و تحقق وعده استاندار تهران خبر داد.

حسین کاغذلو به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تلاش خود را برای ترمیم این محور با اختصاص اعتبار ۳ میلیارد تومانی انجام داد.

وی اظهار کرد: مسوولان شهرستان ورامین با پیگیری مطالبات به حق مردم تلاش کردند که زمینه ترمیم این مسیر محقق شود که با نگاه ویژه استاندار تهران و همکاری اداره کل راهداری استان زمینه این مهم فراهم و از روز گذشته پیمانکاران در این مسیر مستقر شدند.


وی تصریح کرد: پیمانکار پروژه ابتدا نسبت به آزمایش زیرسازی محور اقدام می‌کند تا نوع عملیات ترمیم مشخص شود و به سرعت عملیات ترمیم آغاز می‎گردد.

کاغذلو گفت: با توجه به عرض کم این محور لازم است تا محدودیت‌های ترافیکی در طول مسیر کارگاه  اجرا شود که این مهم با همکاری پلیس راهور، پلیس راه و برگزاری جلسه شورای ترافیک محقق و نحوه اجرای این محدودیت‌ها به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی از مردم خواست تا در هنگام اجرای این عملیات با عوامل راهداری و پلیس راه همکاری کرده و با صبوری از محل عبور کنند تا این عملیات بر اساس زمان پیش‌بینی شده اجرا و تکمیل شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
کد خبر: ۴۸۳۸
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha